آموزش رایگان سئو بدون گزافه گویی

کپی کاران بیشترین اشتباهات سئو را انجام می دهند! کسانی که آموزش های جسته گریخته ای خواندند و فکر میکنند با این آموزش ها می توانند در صدر نتایج جستجو ماندگار شوند. من در این آموزش رایگان سئو دیدگاه ها و راهکارهای نوینی به شما آموزش می دهم که دیگر نیازی به مطالب دیگر ندارید. ما در این مطلب به آموزش رایگان سئو و تکنیک های فوق العاده ای پرداختیم که در دوره های گران قیمت گفته خواهد شد. کافیست قسمت سوالات متداول را در انتهای این برگه بخوانید [cp_modal display=”inline” id=”cp_id_a34ab”][/cp_modal] “سئو سایت” اشتباه است! در آموزش رایگان سئو […]

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

کپی کاران بیشترین اشتباهات سئو را انجام می دهند! کسانی که آموزش های جسته گریخته ای خواندند و فکر میکنند با این آموزش ها می توانند در صدر نتایج جستجو ماندگار شوند. من در این آموزش رایگان سئو دیدگاه ها و راهکارهای نوینی به شما آموزش می دهم که دیگر نیازی به مطالب دیگر ندارید.

ما در این مطلب به آموزش رایگان سئو و تکنیک های فوق العاده ای پرداختیم که در دوره های گران قیمت گفته خواهد شد. کافیست قسمت سوالات متداول را در انتهای این برگه بخوانید

[cp_modal display=”inline” id=”cp_id_a34ab”][/cp_modal]

“سئو سایت” اشتباه است!

در آموزش رایگان سئو از “سئو سایت” دوری کنید زیرا افراد غیر حرفه ای از این کلمه استفاده میکنند!

شاید شنیده باشید که می گویند “این سایت سئو شده است”، منظور این جمله یعنی صفحه یا صفحاتی از سایت با کلیدواژه دلخواه در صفحه نخست گوگل قرار دارد.

یعنی با جستجوی آن کلمه صفحه ای از سایت جز 10 نتیجه صفحه اول گوگل قرار داد.

پس میتونیم بگیم “سئو سایت” اشتباه است. باید بگوییم “سئو صفحات سایت” وقتی می گوییم سئو سایت یعنی نام سایت را در گوگل جستجو میکنیم در صفحه نخست گوگل این سایت را نمایش می دهد.

در صورتی که سئو واقعی به این معناست که صفحات سایت بر اساس خدمات و محصولاتی که آن سایت دارد در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. زیرا هدف سئو برای سایت ها جذب کاربران جدید است.

اگر کاربری اسم مغازه را جستجو میکند یعنی ما را میشناسد و به دنبال اطلاعات بیشتری از فروشگاه ما میگردد. ولی ما می خواهیم مشتری جدیدی وارد فروشگاه ما شود.

می دانید چه چیزی باعث شده که سئو پیچیده به نظر برسد؟

بخاطر آپدیت های بیشماری که گوگل روی الگوریتم های خود انجام می دهد نیاز است که سایت ها تغییراتی در صفحات خود بدهند.

بیایید ابتدا از ماموریت گوگل آگاه شویم. با بررسی ماموریت گوگل درمیابیم که هدف از نوشتن مطالب در سایت باید چگونه باشد.

[/fusion_text]

ماموریت گوگل ساماندهی اطلاعات جهان و در دسترس و مفید قراردادن آن برای جهانیان

گوگل

ماموریت گوگل ساماندهی اطلاعات جهان و در دسترس و مفید قراردادن آن برای جهانیان

بر همین اساس بصورت روزانه در حال تقویت این موتور جستجو است. به همین خاطر آموزش های بسیار زیادی در این زمینه در رابطه با بروزرسانی های موتور های جستجو تولید می شود که ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد.

ولی در این آموزش رایگان سئو درک صحیحی از گوگل به دست می آورید و بعد از اتمام این مطلب می دانید برای شروع سئو باید از کجا آغاز کنید.

تفاوت نوشتن برای گوگل با نوشتن برای انسان

رسالت گوگل این است که به اطلاعات جهان سرو سامان دهد. سروساماندهی اطلاعات سایت ها را با استفاده از الگوریتم خود انجام می دهد. این الگوریتم های گوگل هستند که تصمیم میگیرند یک سایت در صفحه اول و سایت دیگر در صفحه 10 آن قرار گیرد.

این تصمیم گیری بر اساس مفید بودن اطلاعات صفحه از سایت مورد نظر است.

ما باید محتوا را برای انسان بنویسییم. از نظر شما گوگل از کجا میفهمد که این محتوا برای انسان نوشته نشده است؟

تا به حال برای من بسیار پیش امده که وقتی یک کلمه را در گوگل جستجو میکنید و روی نتیجه اول کلیک میکند میبینید که آن مطلب ربطی به چیزی که شما جستجو کردید نداشته و یا اصلا محتوا مشکل شما را برطرف نکرده است.

وقتی بر میگردیم به گوگل و روی نتیجه دوم کلیک میکنیم گوگل کاملا متوجه خواهد شد که محتوای اول مشکل مخاطب را برطرف نکرده است و آن نتیجه به مرور زمان از صدر نتایج گوگل حذف خواهد شد.

با عمل به همین نکته می توانم به جرات بگوییم که با خیلی از رقیبان خود متمایز می شوید. کافیست با دقت بیشتری و با هدف کمک به مخاطب مطالب را بنویسید.

اما یک سوال ممکن است در ذهنتان بوجود آید.

تنها نوشتن برای مخاطب باعث می شود که ما در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم؟ خیر، بعد از اینکه محتوا برای انسان نوشته شد باید گوگل را راضی کنیم که این محتوای ما در رابطه با چه چیزی است.

یعنی ما در قدم اول محتوا را برای مخاطب مینویسیم و در قدم بعدی آن محتوا را برای گوگل بهینه میکنیم.

منظور ما از بهینه سازی برای گوگل دقیقا چی هستش؟

به بیان ساده به گوگل بگوییم که این صفحه در رابطه با چه چیزی بیشتر صحبت میکند.

اقدامات لازم برای رسیدن به صدر نتایج جستجو

برای رسیدن به صدر نتایج جستجو باید دو اقدام را انجام بدیم

1- درون سایت

بهینه سازی درون سایت

به کلیه کارهایی گفته می شود که در داخل سایت و صفحات ما انجام می شود. گوگل با بررسی صفحات سایت ما نتیجه میگیرد که کدام صفحات ما را نشان بازدید کنندگان دهد. یعنی اگر این اقدامات پیچیده باشد گوگل ممکن است صفحه ای از سایت ما را به بازدید کنندگان نشان ندهد.

پس نباید سایت ما خیلی پیچیده باشد تا گوگل سریع و راحت بتواند آن ها را تحلیل و نتیجه گیری کند.

آیا بدون بهینه سازی درون سایت می توان موفق بود؟

گوگل به شدن در این مورد سخت گیر است. به عنوان مثال سایتی را در نظر بگیرید که بسیار محبوب است ولی خیلی از استاندارد های گوگل را رعایت نکرده است. یعنی کاربران به جای اینکه در گوگل برای حل مشکل خود جستجو کنند مستقیم به سراغ سایت مورد نظر میروند و در آن مشکل خود را حل میکنند مثل سایت های دولتی.

ما در این آموزش رایگان سئو در رابطه با اینگونه سایت ها حرفی نمیزنیم.

گوگل این سایت ها را در صدر نتایج جستجو قرار نمی دهد. و تنها با جستجوی نام آن سایت اجازه نمایش آن سایت را به بازدید کنندگان می دهد.

سایت هایی که قوانین را رعایت نکردند و در صدر نتایج گوگل قرار دارند

سایت هایی که روی کلمات کلیدی بی رقابت کار میکنند می توانند بهینه سازی درون سایت را فراموش کنند. بی رقابت با کم رقابت کاملا متفاوت است. کم رقابت یعنی حداقل دو سایت روی یک کلمه کلیدی یکسان با هم رقابت دارند و بی رقابت یعنی تنها سایتی که روی این کلمه ای کار میکند.

مثلا: این جمله در گوگل تنها دو نتیجه واقعی دارد. “آموزش بدنسازی در باشگاه ضربان چگونه است؟”

گوگل در همه سایت ها 3 مورد را بررسی میکند.

  • محتوا
  • کلمات کلیدی
  • لینک بیلدینگ

محتوا:

منظور ما از محتوا بدنه صفحات مقالات هستند. گوگل تمایل دارد که صفحات مقالات ما را در صدر نتایج جستجو بیاورد.

این نکته بسیار مهم است. زیرا بسیاری از سایت ها سعی دارند که صفحات محصولات خود را با کلید واژه های غیر مرتبط با خرید در صدر نتایج جستجو بیاورند. به مثال زیر دقت کنید.

همانطور که میبینید با جستجو خرید کفش، همه نتایج به دنبال فروش کفش هستند.

حالا به مثال زیر توجه کنید.

همانطور که میبینید واژه ای از خرید در آن قرار نگرفته و تمامی نتایج سعی دارند که مدل های متنوع در خصوص مدل کفش را ارائه دهند.

در صورتی که بسیاری از سایت ها هستند صفحه ای درست میکنند مدل کفش را برای آن صفحه سئو میکنند و در آن به معرفی محصولات خود میپردازند. گوگل این سایت ها را در صدر نتایج قرار نمی دهد.

محتوای ترجمه در سایت

گوگل محتوای ترجمه شده را کاملا درک میکند. اما برای سایت هایی که از این محتوا ها استفاده میکند قوانینی را در نظر گرفته است. هر وب سایتی که این قوانین را رعایت کند می تواند جز نتایج جستجو قرار گیرد.

پس با احتیاط می توان از محتوای ترجمه استفاده کرد.

محتوای ترجمه را چگونه استفاده کنیم که گوگل ما را تحریم نکند؟

گوگل موقعی این وب سایت های کپی کار را در کنار نتیجه اصلی قرار می دهد که این قوانین را رعایت کرده باشد:

  • محتوا ترجمه شده برداشتی از یک یا چند محتوای اصلی باشد.
  • از عناوین یکسان استفاده نشده باشد.
  • منبع با لینک درج شود.

کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران با آن به مقاله شما در گوگل دسترسی پیدا میکنند.

یک خبر خوب: ما در آموزش رایگان سئو زیر کاملا حرفه ای به مساله کلمات کلیدی پرداختیم پس لطفا با دقت بیشتری این قسمت را مطالعه کنید.

دسته بندی ها در کلمات کلیدی

ما یک یا چند کلمه را در گوگل جستجو میکنیم محتوای مربوط به این کلمات ارتباط مستقیمی با تعداد جستجوی یک مطلب دارد. از این رو بسیاری از وب مستر ها کلمات کلیدی را بر اساس میزان جستجو دسته بندی میکنند.

مثلا 3 کلمه زیر را در نظر بگیرید و ببینید کدام جستجوی بیشتری دارد.

از نظر شما افراد برای چی در گوگل جستجو میکنند؟ از نظر من کاربران به دنبال یکی از 3 مورد زیر هستند:

  • بدست آوردن اطلاعات بیشتر
  • دریافت قیمت جدید

در موارد نادری افراد برای خرید مستقیم از گوگل کمک میگیرند. اما بسیاری از افراد وقتی چیزی در گوگل جستجو میکنند برای خرید نیست بلکه برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول و خدمات ماست.

پس با توجه به مطلب بالا من دسته بندی کلمات کلیدی را به دو قسمت تقسیم میکنم.

  • کلمات کلیدی برند
  • کلمات کلیدی پولساز

کلمات کلیدی برند یعنی افراد بتوانند پس از خواندن مطلب مورد نظر در سایت ذهنیت خوبی از ما داشته باشند و کلمات کلیدی پولساز دریافت اطلاعات لازم قبل از خرید است.

اول مطلب بنویسیم و بعد کلیک واژه انتخاب کنیم یا اول کلید واژه انتخاب کنیم و سپس مطلب بنویسیم؟

اول کلمه کلیدی مشخص می شود و سپس مطلب در رابطه با آن کلمه کلیدی نوشته می شود.

اگر اول مطلب را بنویسیم و سپس کلمه کلیدی را انتخاب کنیم باعث می شود در ساختار مطلب تغییراتی را ایجاد کنیم و این دوباره کاری است. بهتر است اول کلمه کلیدی مشخص شود و سپس مطلب در رابطه با آن کلمه کلیدی نوشته شود.

پیدا کردن کلمات کلیدی

مشتریانی داشتیم که در ابتدا خود کلمات کلیدی را مشخص می کردند. بعد از تحقیق متوجه شدیم که این کلمه کلیدی آینده خوبی برای مشتری ندارد و تنها زمان خود را به هدر داده است.

دنبال یک مشخصه برای انتخاب کلمه کلیدی نباشید. کلمات کلیدی بر اساس جایگاه شما در گوگل مشخص می شود.

ما کلمات کلیدی را به 3 سطح تقسیم میکنیم.

  1. سطح آسان
  2. سطح معمولی
  3. سطح سخت

مثلا اگر شما در سایت مقالاتی دارید که همگی در سطح آسان هستند شاید بهترین انتخاب کلمه کلیدی برای شرایط شما انتخاب یک کلمه کلیدی در دسته بندی سطح معمولی باشد.

بعد از اینکه در سطح معمولی رتبه خوبی کسب کردید کلمات سخت تری را پیدا میکنیم.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توان از 3 ابزار استفاده کرد:

در تمام ابزار های گفته شده زبان فارسی کاملا پشتیبانی می شود.

لینک بیلدینگ:

به لینک هایی گفته می شود که ما درون مقالات خود بکار میبریم تا کاربران را با دیگر مقالات خود آشنا کنیم.

لینک بیلدینگ داخلی سایت

به چه چیزی لینک دهیم؟

شاید مهم ترین قسمت سایت این است که به گوگل بگوییم چه صفحاتی از سایت ما برای خودمان مهم است و می خواهیم آن ها را مخاطب ببیند و باید این را به گوگل بگوییم.

ما از طریق لینک بیلدینگ داخلی به گوگل می گوییم که چه صفحاتی برای سایت ما مهم است.

نیاز مخاطب به لینک

ما باید به مخاطب بگوییم که ما انحصار طلب نیستیم و برای فهم بیشتر مطلب به صفحات دیگر لینک میدهیم. یعنی ممکن است مطلبی بنویسیم و از یک اصطلاح استفاده کنیم که ممکن است کاربر آن اصطلاح را بلد نباشد در این صورت می توان یک سایتی پیدا کرد که آن اصطلاح را کامل توضیح می دهد و ما به آن سایت لینک بدهیم.

لینک فالو با آنفالو چه تفاوتی دارد؟

لینک های فالو و نوفالو در قطعه کد لینک مشخص می شود و وقتی حرف از فالو و نوفالو میزنیم یعنی می خواهیم به گوگل بگوییم که محتوای سایت مقصد را ببین یا نبین.

وقتی لینکی را فالو قرار می دهیم یعنی به گوگل می گوییم که محتوای سایت مقصد را هم بررسی کن چون برای من مهم است!

برای نوفالو کاملا برعکس است. یعنی من به محتوای سایت مقصد اعتمادی ندارم و نیازی به بررسی سایت مقصد نیست.

اگر لینک فالو باشد و گوگل محتوای سایت مقصد را بررسی کند و متوجه شود که محتوای مورد نظر ربطی به سایت مبدا ندارد در رتبه سئو سایت شما اثر منفی می گذارد. پس باید با احتیاط لینک ها را فالو و نوفالو قرار داد.

متن لینک شده (آنکرتکست)

رفتار طبیعی باید هنگام لینک دهی داشته باشید. متنی که لینک دار می شود بهتر است تنها 30 درصد نام کلمه کلیدی و یا اسم سایت باشد. و ما بقی بهتر است مترادف کلمات کلیدی باشد.

متن لینک دار شده حتما نباید دقیقا کلمه کلیدی سایت مقصد باشد. بهتر است که از مترادف ها استفاده کنید.

2- خارج سایت

بهینه سازی خارج سایت چیست؟

افزایش اعتبار دستی را بهینه سازی خارج سایت می گوییم. منظور ما از افزایش اعتبار دستی این است که کاری کنی که سایت ها و افراد در شبکه های اجتماعی به ما لینک دهند.

پس در بهینه سازی خارج سایت میزان معتبر بودن سایت از طرف گوگل مورد بررسی قرار میگیرد.

ارزیابی معتبر بودن سایت ها توسط گوگل

گوگل از طریق تعداد و میزان کلیک لینک ها اعتبار را تخمین میزند.

تقسیم بندی لینک های خارجی

به دو قسمت تقسیم می شود: لینک سازی در سایت ها و سیگنال های شبکه های اجتماعی

چقدر طول میکشه که ما در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم؟

به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد. فاکتور هایی مثل عمر دامنه، کیفیت محتوا، کیفیت لینک ها داخلی و خارجی میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی و …

ولی به طور میانگین برای کلمات کلیدی آسان حداکثر 2 ماه طول میکشد که صفحه مورد نظر ما در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد.

من در آموزش های رایگان سئو به طور مفصل گفتم که چگونه 100 لینک با کیفیت دریافت کنید.

ما برای ایجاد لینک باید به چه چیزی از سایت توجه کنیم؟

وقتی لینکی به خارج سایت می دهید یعنی یک اعتبار از سایت من کم کن و به سایت مقصد اضافه کن زیرا بعد از کلیک کاربر، ممکن است مطالب دیگر ما را دنبال نکند و ما تنها برای کمک به مخاطب این لینک را قرار می دهیم.

گوگل به واسطه کمک به مخاطب رتبه ما را افزایش خواهد داد.

اما چه چیزی باعث می شود که ما لینک خارجی قرار دهیم ولی در میزان رتبه ما تاثیری نداشته باشد؟

اگر لینکی بگذارید که کلیکی روی آن انجام نشود به این معناست که محتوای لینک دار شده برای کاربر مهم نیست. پس باید به صفحاتی لینک دهیم که بدانیم کاربران علاقه مند به کلیک کردن هستند.

سایت موز دو فاکتور را مشخص کرده که می توانیم با این دو فاکتور میزان معتبر بودن یک دامنه را تشخیص دهیم.

پارامتر های PA و DA پارامتری هایی هستند که موز مشخص کرده است.

DA مخفف Domain Authority است که به معنای اعتبار دامنه است.

PA مخفف Page Authority است که به معنای اعتبار صفحه است.

این دو پارامتر از 0 تا 100 مشخص می شود. و عدد بالاتر نشان دهنده اعبار بیشتر است. برای آموزش بیشتر در خصوص pa , da  به آموزش گام به گام سئو سر بزنید.(این هم آموزشی دیگر در رابطه با سئو است)

این دو فاکتور را از کجا پیدا کنیم؟

ما بصورت مداوم باید این دو پارامتمر را بررسی کنیم. سریع ترین راه استفاده از این دو پارامتر تولبار مخصوص moz است. کافیست در سایت moz.com ثبت نام کنید و تولبار اختصاصی moz.com که برای کروم نوشته شده استفاده کنید.

برای دانلود تولبار اختصاصی می توانید بر روی عکس زیر کلیک کنید.

    1. انکر تکست چیست؟

انکر تکست همان متن لینک دار شده است. گوگل از طریق انکر تکست می خواهد بررسی کند که متن لینک دار شده چه ارتباطی به سایت مقصد دارد. پس متن لینکدار شده به شدت اهمیت دارد.

بعد از اینکه ما میزان معتبر بودن یک سایت را فهمیدیم به سایت مقصد می توانیم لینک دهیم. متنی که می توانید لینک دار کنید پیشنهاد میکنم یکی از موارد زیر باشد

  • مترادف عنوان مقاله
  • نکته ای از مطلب
  • گزارشی از مطلب

هدف گوگل از بهینه بودن داخل سایت

گوگل در بهینه سازی درون سایت دقیقا می خواهد بفهمد که ما سعی داریم چه چیزی را به مخاطب نشان دهیم. مثلا:

  • اگر متنی را درشت میکنیم یعنی آن متن برای ما اهمیت دارد
  • اگر اگر متنی را لینک دار میکنیم یعنی تمایل داریم که کاربران آن صفحه دیگر را ببینند.
  • و ….

همانطور که دیدید همه چیز به مخاطب برمیگردد. یعنی اگر شما بتوانید رضایت کاربران را به محتوای خود جلب کنید گوگل سایت شما را در صدر نتایج جستجو می آورد.

پس کار سئو به شدت ساده شد. ما می توانیم دون توجه به گوگل و ایجاد تمرکز روی مخاطب به سادگی در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم.

گوگل از کجا میفهمد که محتوا برای کاربر مفید بوده است یا خیر؟

گمان نکنید که بازدید کننده اگر به گوگل بازگشت، جستجو کرد یعنی محتوا بی ارزش بوده است. گوگل از زمان ماندن کاربران و چند پارامتر دیگر متوجه می شود که این محتوا مفید بوده یا نه.

درجه کیفی یک محتوا را با پارامتر های بسیار زیادی از طرف گوگل مورد بررسی قرار میگیرد. به جای بررسی پارامتر های گوگل از نظر من بهتر است روی بهینه بودن محتوا برای مخاطب کار کنیم. این کار باعث می شود که از پیچیدگی جلوگیری کنیم.

سیگنال ها در شبکه های اجتماعی

از چه شبکه های اجتماعی می توان لینک دریافت کرد؟

ما از طریق لیست شبکه های اجتماعی زیر می توانیم لینک هایی را به سایت خود داشته باشیم.

  • لینکدین
  • توییتر
  • فیس بوک

بک لینک از شبکه های اجتماعی

ما با استفاده از بیو اینستاگرام می توانیم لینکی را دریافت کنیم اما ترفندی که می خوام بهتون بگم این است که هیچوقت به صفحه نخست سایت خود در بیو اینستاگرام لینک ندهید. به مقاله ای لینک دهید که می خواهید در آن افزایش رتبه داشته باشید.

شبکه های اجتماعی فیلتر شده

لینک هایی که در فیس بوک گذاشته می شود بسیار در افزاشی رتبه تاثیر گذار هستند. ولی ممکن است بازدید کننده آنچنان نداشته باشد که انتظار داشته باشیم روی آن کلیک کنند. ولی تنها یک کلیک بر روی آن لینک ها می تواند اثر چشم گیری در رتبه ما داشته باشد.

می توانید پرووفایل فیس بوک و توییتر خود را به اینستاگرام متصل کنید که با منتشر کردن یک مطلب اتوماتیک آن مطلب در فیس بوک و توییتر منتشر شود و اتوماتیک لینک دریافت کنید.

به یاد داشته باشید حتما از لینک در بخش کپشن اینستاگرام استفاده کنید زیرا همان مطلب در فیس بوک و توییتر قرار میگیرد و آن لینک ها در آن شبکه های اجتماعی فعال خواهد شد.

نتیجه گیری:

همانطور که خواندید ما در آموزش رایگان سئو تنها به توضیح اطلاعاتی که همه جا وجود دارد نپرداختیم.

ما در این مطلب متوجه شدیم که سئو پیچیده نیست و با آموزش رایگان سئویی که در این صفحه قرار دادیم توانستیم دیدگاه جدیدی در این زمینه ایجاد کنیم.

گفتیم که کلا سئو در دو مرحله خلاصه می شود. 1- سئو داخلی 2- سئو خارجی

سئو ابتدایی مجموعه اقدام هایی را گفتیم که کلا باید روی سایت انجام بدهیم مثل کلمات کلیدی و لینک بیلدینگ خارجی

و در سئو خارجی گفتیم که باید بصورت دستی محبوبیت سایت را افزایش دهیم.

یک خبر خوب دیگر: این مطلب با هدف آموزش رایگان سئو در دسترس شما قرار گرفته و همیشه بروزرسانی خواهد شد. پیشنهاد میکنم این آدرس را در مرورگر خود ذخیره کنید.

نویسنده: علی اکبر فرج

سوالات متداول

[/fusion_builder_column]

کپی کاران بیشترین اشتباهات سئو را انجام می دهند! کسانی که آموزش های جسته گریخته ای خواندند و فکر میکنند با این آموزش ها می توانند در صدر نتایج جستجو ماندگار شوند. من در این آموزش رایگان سئو دیدگاه ها و راهکارهای نوینی به شما آموزش می دهم که دیگر نیازی به مطالب دیگر ندارید.

ما در این مطلب به آموزش رایگان سئو و تکنیک های فوق العاده ای پرداختیم که در دوره های گران قیمت گفته خواهد شد. کافیست قسمت سوالات متداول را در انتهای این برگه بخوانید

[cp_modal display=”inline” id=”cp_id_a34ab”][/cp_modal]

“سئو سایت” اشتباه است!

در آموزش رایگان سئو از “سئو سایت” دوری کنید زیرا افراد غیر حرفه ای از این کلمه استفاده میکنند!

شاید شنیده باشید که می گویند “این سایت سئو شده است”، منظور این جمله یعنی صفحه یا صفحاتی از سایت با کلیدواژه دلخواه در صفحه نخست گوگل قرار دارد.

یعنی با جستجوی آن کلمه صفحه ای از سایت جز 10 نتیجه صفحه اول گوگل قرار داد.

پس میتونیم بگیم “سئو سایت” اشتباه است. باید بگوییم “سئو صفحات سایت” وقتی می گوییم سئو سایت یعنی نام سایت را در گوگل جستجو میکنیم در صفحه نخست گوگل این سایت را نمایش می دهد.

در صورتی که سئو واقعی به این معناست که صفحات سایت بر اساس خدمات و محصولاتی که آن سایت دارد در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. زیرا هدف سئو برای سایت ها جذب کاربران جدید است.

اگر کاربری اسم مغازه را جستجو میکند یعنی ما را میشناسد و به دنبال اطلاعات بیشتری از فروشگاه ما میگردد. ولی ما می خواهیم مشتری جدیدی وارد فروشگاه ما شود.

می دانید چه چیزی باعث شده که سئو پیچیده به نظر برسد؟

بخاطر آپدیت های بیشماری که گوگل روی الگوریتم های خود انجام می دهد نیاز است که سایت ها تغییراتی در صفحات خود بدهند.

بیایید ابتدا از ماموریت گوگل آگاه شویم. با بررسی ماموریت گوگل درمیابیم که هدف از نوشتن مطالب در سایت باید چگونه باشد.

ماموریت گوگل ساماندهی اطلاعات جهان و در دسترس و مفید قراردادن آن برای جهانیان

گوگل

ماموریت گوگل ساماندهی اطلاعات جهان و در دسترس و مفید قراردادن آن برای جهانیان

بر همین اساس بصورت روزانه در حال تقویت این موتور جستجو است. به همین خاطر آموزش های بسیار زیادی در این زمینه در رابطه با بروزرسانی های موتور های جستجو تولید می شود که ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد.

ولی در این آموزش رایگان سئو درک صحیحی از گوگل به دست می آورید و بعد از اتمام این مطلب می دانید برای شروع سئو باید از کجا آغاز کنید.

تفاوت نوشتن برای گوگل با نوشتن برای انسان

رسالت گوگل این است که به اطلاعات جهان سرو سامان دهد. سروساماندهی اطلاعات سایت ها را با استفاده از الگوریتم خود انجام می دهد. این الگوریتم های گوگل هستند که تصمیم میگیرند یک سایت در صفحه اول و سایت دیگر در صفحه 10 آن قرار گیرد.

این تصمیم گیری بر اساس مفید بودن اطلاعات صفحه از سایت مورد نظر است.

ما باید محتوا را برای انسان بنویسییم. از نظر شما گوگل از کجا میفهمد که این محتوا برای انسان نوشته نشده است؟

تا به حال برای من بسیار پیش امده که وقتی یک کلمه را در گوگل جستجو میکنید و روی نتیجه اول کلیک میکند میبینید که آن مطلب ربطی به چیزی که شما جستجو کردید نداشته و یا اصلا محتوا مشکل شما را برطرف نکرده است.

وقتی بر میگردیم به گوگل و روی نتیجه دوم کلیک میکنیم گوگل کاملا متوجه خواهد شد که محتوای اول مشکل مخاطب را برطرف نکرده است و آن نتیجه به مرور زمان از صدر نتایج گوگل حذف خواهد شد.

با عمل به همین نکته می توانم به جرات بگوییم که با خیلی از رقیبان خود متمایز می شوید. کافیست با دقت بیشتری و با هدف کمک به مخاطب مطالب را بنویسید.

اما یک سوال ممکن است در ذهنتان بوجود آید.

تنها نوشتن برای مخاطب باعث می شود که ما در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم؟ خیر، بعد از اینکه محتوا برای انسان نوشته شد باید گوگل را راضی کنیم که این محتوای ما در رابطه با چه چیزی است.

یعنی ما در قدم اول محتوا را برای مخاطب مینویسیم و در قدم بعدی آن محتوا را برای گوگل بهینه میکنیم.

منظور ما از بهینه سازی برای گوگل دقیقا چی هستش؟

به بیان ساده به گوگل بگوییم که این صفحه در رابطه با چه چیزی بیشتر صحبت میکند.

اقدامات لازم برای رسیدن به صدر نتایج جستجو

برای رسیدن به صدر نتایج جستجو باید دو اقدام را انجام بدیم

1- درون سایت

بهینه سازی درون سایت

به کلیه کارهایی گفته می شود که در داخل سایت و صفحات ما انجام می شود. گوگل با بررسی صفحات سایت ما نتیجه میگیرد که کدام صفحات ما را نشان بازدید کنندگان دهد. یعنی اگر این اقدامات پیچیده باشد گوگل ممکن است صفحه ای از سایت ما را به بازدید کنندگان نشان ندهد.

پس نباید سایت ما خیلی پیچیده باشد تا گوگل سریع و راحت بتواند آن ها را تحلیل و نتیجه گیری کند.

آیا بدون بهینه سازی درون سایت می توان موفق بود؟

گوگل به شدن در این مورد سخت گیر است. به عنوان مثال سایتی را در نظر بگیرید که بسیار محبوب است ولی خیلی از استاندارد های گوگل را رعایت نکرده است. یعنی کاربران به جای اینکه در گوگل برای حل مشکل خود جستجو کنند مستقیم به سراغ سایت مورد نظر میروند و در آن مشکل خود را حل میکنند مثل سایت های دولتی.

ما در این آموزش رایگان سئو در رابطه با اینگونه سایت ها حرفی نمیزنیم.

گوگل این سایت ها را در صدر نتایج جستجو قرار نمی دهد. و تنها با جستجوی نام آن سایت اجازه نمایش آن سایت را به بازدید کنندگان می دهد.

سایت هایی که قوانین را رعایت نکردند و در صدر نتایج گوگل قرار دارند

سایت هایی که روی کلمات کلیدی بی رقابت کار میکنند می توانند بهینه سازی درون سایت را فراموش کنند. بی رقابت با کم رقابت کاملا متفاوت است. کم رقابت یعنی حداقل دو سایت روی یک کلمه کلیدی یکسان با هم رقابت دارند و بی رقابت یعنی تنها سایتی که روی این کلمه ای کار میکند.

مثلا: این جمله در گوگل تنها دو نتیجه واقعی دارد. “آموزش بدنسازی در باشگاه ضربان چگونه است؟”

گوگل در همه سایت ها 3 مورد را بررسی میکند.

  • محتوا
  • کلمات کلیدی
  • لینک بیلدینگ

محتوا:

منظور ما از محتوا بدنه صفحات مقالات هستند. گوگل تمایل دارد که صفحات مقالات ما را در صدر نتایج جستجو بیاورد.

این نکته بسیار مهم است. زیرا بسیاری از سایت ها سعی دارند که صفحات محصولات خود را با کلید واژه های غیر مرتبط با خرید در صدر نتایج جستجو بیاورند. به مثال زیر دقت کنید.

همانطور که میبینید با جستجو خرید کفش، همه نتایج به دنبال فروش کفش هستند.

حالا به مثال زیر توجه کنید.

همانطور که میبینید واژه ای از خرید در آن قرار نگرفته و تمامی نتایج سعی دارند که مدل های متنوع در خصوص مدل کفش را ارائه دهند.

در صورتی که بسیاری از سایت ها هستند صفحه ای درست میکنند مدل کفش را برای آن صفحه سئو میکنند و در آن به معرفی محصولات خود میپردازند. گوگل این سایت ها را در صدر نتایج قرار نمی دهد.

محتوای ترجمه در سایت

گوگل محتوای ترجمه شده را کاملا درک میکند. اما برای سایت هایی که از این محتوا ها استفاده میکند قوانینی را در نظر گرفته است. هر وب سایتی که این قوانین را رعایت کند می تواند جز نتایج جستجو قرار گیرد.

پس با احتیاط می توان از محتوای ترجمه استفاده کرد.

محتوای ترجمه را چگونه استفاده کنیم که گوگل ما را تحریم نکند؟

گوگل موقعی این وب سایت های کپی کار را در کنار نتیجه اصلی قرار می دهد که این قوانین را رعایت کرده باشد:

  • محتوا ترجمه شده برداشتی از یک یا چند محتوای اصلی باشد.
  • از عناوین یکسان استفاده نشده باشد.
  • منبع با لینک درج شود.

کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران با آن به مقاله شما در گوگل دسترسی پیدا میکنند.

یک خبر خوب: ما در آموزش رایگان سئو زیر کاملا حرفه ای به مساله کلمات کلیدی پرداختیم پس لطفا با دقت بیشتری این قسمت را مطالعه کنید.

دسته بندی ها در کلمات کلیدی

ما یک یا چند کلمه را در گوگل جستجو میکنیم محتوای مربوط به این کلمات ارتباط مستقیمی با تعداد جستجوی یک مطلب دارد. از این رو بسیاری از وب مستر ها کلمات کلیدی را بر اساس میزان جستجو دسته بندی میکنند.

مثلا 3 کلمه زیر را در نظر بگیرید و ببینید کدام جستجوی بیشتری دارد.

از نظر شما افراد برای چی در گوگل جستجو میکنند؟ از نظر من کاربران به دنبال یکی از 3 مورد زیر هستند:

  • بدست آوردن اطلاعات بیشتر
  • دریافت قیمت جدید

در موارد نادری افراد برای خرید مستقیم از گوگل کمک میگیرند. اما بسیاری از افراد وقتی چیزی در گوگل جستجو میکنند برای خرید نیست بلکه برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول و خدمات ماست.

پس با توجه به مطلب بالا من دسته بندی کلمات کلیدی را به دو قسمت تقسیم میکنم.

  • کلمات کلیدی برند
  • کلمات کلیدی پولساز

کلمات کلیدی برند یعنی افراد بتوانند پس از خواندن مطلب مورد نظر در سایت ذهنیت خوبی از ما داشته باشند و کلمات کلیدی پولساز دریافت اطلاعات لازم قبل از خرید است.

اول مطلب بنویسیم و بعد کلیک واژه انتخاب کنیم یا اول کلید واژه انتخاب کنیم و سپس مطلب بنویسیم؟

اول کلمه کلیدی مشخص می شود و سپس مطلب در رابطه با آن کلمه کلیدی نوشته می شود.

اگر اول مطلب را بنویسیم و سپس کلمه کلیدی را انتخاب کنیم باعث می شود در ساختار مطلب تغییراتی را ایجاد کنیم و این دوباره کاری است. بهتر است اول کلمه کلیدی مشخص شود و سپس مطلب در رابطه با آن کلمه کلیدی نوشته شود.

پیدا کردن کلمات کلیدی

مشتریانی داشتیم که در ابتدا خود کلمات کلیدی را مشخص می کردند. بعد از تحقیق متوجه شدیم که این کلمه کلیدی آینده خوبی برای مشتری ندارد و تنها زمان خود را به هدر داده است.

دنبال یک مشخصه برای انتخاب کلمه کلیدی نباشید. کلمات کلیدی بر اساس جایگاه شما در گوگل مشخص می شود.

ما کلمات کلیدی را به 3 سطح تقسیم میکنیم.

  1. سطح آسان
  2. سطح معمولی
  3. سطح سخت

مثلا اگر شما در سایت مقالاتی دارید که همگی در سطح آسان هستند شاید بهترین انتخاب کلمه کلیدی برای شرایط شما انتخاب یک کلمه کلیدی در دسته بندی سطح معمولی باشد.

بعد از اینکه در سطح معمولی رتبه خوبی کسب کردید کلمات سخت تری را پیدا میکنیم.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توان از 3 ابزار استفاده کرد:

در تمام ابزار های گفته شده زبان فارسی کاملا پشتیبانی می شود.

لینک بیلدینگ:

به لینک هایی گفته می شود که ما درون مقالات خود بکار میبریم تا کاربران را با دیگر مقالات خود آشنا کنیم.

لینک بیلدینگ داخلی سایت

به چه چیزی لینک دهیم؟

شاید مهم ترین قسمت سایت این است که به گوگل بگوییم چه صفحاتی از سایت ما برای خودمان مهم است و می خواهیم آن ها را مخاطب ببیند و باید این را به گوگل بگوییم.

ما از طریق لینک بیلدینگ داخلی به گوگل می گوییم که چه صفحاتی برای سایت ما مهم است.

نیاز مخاطب به لینک

ما باید به مخاطب بگوییم که ما انحصار طلب نیستیم و برای فهم بیشتر مطلب به صفحات دیگر لینک میدهیم. یعنی ممکن است مطلبی بنویسیم و از یک اصطلاح استفاده کنیم که ممکن است کاربر آن اصطلاح را بلد نباشد در این صورت می توان یک سایتی پیدا کرد که آن اصطلاح را کامل توضیح می دهد و ما به آن سایت لینک بدهیم.

لینک فالو با آنفالو چه تفاوتی دارد؟

لینک های فالو و نوفالو در قطعه کد لینک مشخص می شود و وقتی حرف از فالو و نوفالو میزنیم یعنی می خواهیم به گوگل بگوییم که محتوای سایت مقصد را ببین یا نبین.

وقتی لینکی را فالو قرار می دهیم یعنی به گوگل می گوییم که محتوای سایت مقصد را هم بررسی کن چون برای من مهم است!

برای نوفالو کاملا برعکس است. یعنی من به محتوای سایت مقصد اعتمادی ندارم و نیازی به بررسی سایت مقصد نیست.

اگر لینک فالو باشد و گوگل محتوای سایت مقصد را بررسی کند و متوجه شود که محتوای مورد نظر ربطی به سایت مبدا ندارد در رتبه سئو سایت شما اثر منفی می گذارد. پس باید با احتیاط لینک ها را فالو و نوفالو قرار داد.

متن لینک شده (آنکرتکست)

رفتار طبیعی باید هنگام لینک دهی داشته باشید. متنی که لینک دار می شود بهتر است تنها 30 درصد نام کلمه کلیدی و یا اسم سایت باشد. و ما بقی بهتر است مترادف کلمات کلیدی باشد.

متن لینک دار شده حتما نباید دقیقا کلمه کلیدی سایت مقصد باشد. بهتر است که از مترادف ها استفاده کنید.

2- خارج سایت

بهینه سازی خارج سایت چیست؟

افزایش اعتبار دستی را بهینه سازی خارج سایت می گوییم. منظور ما از افزایش اعتبار دستی این است که کاری کنی که سایت ها و افراد در شبکه های اجتماعی به ما لینک دهند.

پس در بهینه سازی خارج سایت میزان معتبر بودن سایت از طرف گوگل مورد بررسی قرار میگیرد.

ارزیابی معتبر بودن سایت ها توسط گوگل

گوگل از طریق تعداد و میزان کلیک لینک ها اعتبار را تخمین میزند.

تقسیم بندی لینک های خارجی

به دو قسمت تقسیم می شود: لینک سازی در سایت ها و سیگنال های شبکه های اجتماعی

چقدر طول میکشه که ما در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم؟

به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد. فاکتور هایی مثل عمر دامنه، کیفیت محتوا، کیفیت لینک ها داخلی و خارجی میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی و …

ولی به طور میانگین برای کلمات کلیدی آسان حداکثر 2 ماه طول میکشد که صفحه مورد نظر ما در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد.

من در آموزش های رایگان سئو به طور مفصل گفتم که چگونه 100 لینک با کیفیت دریافت کنید.

ما برای ایجاد لینک باید به چه چیزی از سایت توجه کنیم؟

وقتی لینکی به خارج سایت می دهید یعنی یک اعتبار از سایت من کم کن و به سایت مقصد اضافه کن زیرا بعد از کلیک کاربر، ممکن است مطالب دیگر ما را دنبال نکند و ما تنها برای کمک به مخاطب این لینک را قرار می دهیم.

گوگل به واسطه کمک به مخاطب رتبه ما را افزایش خواهد داد.

اما چه چیزی باعث می شود که ما لینک خارجی قرار دهیم ولی در میزان رتبه ما تاثیری نداشته باشد؟

اگر لینکی بگذارید که کلیکی روی آن انجام نشود به این معناست که محتوای لینک دار شده برای کاربر مهم نیست. پس باید به صفحاتی لینک دهیم که بدانیم کاربران علاقه مند به کلیک کردن هستند.

سایت موز دو فاکتور را مشخص کرده که می توانیم با این دو فاکتور میزان معتبر بودن یک دامنه را تشخیص دهیم.

پارامتر های PA و DA پارامتری هایی هستند که موز مشخص کرده است.

DA مخفف Domain Authority است که به معنای اعتبار دامنه است.

PA مخفف Page Authority است که به معنای اعتبار صفحه است.

این دو پارامتر از 0 تا 100 مشخص می شود. و عدد بالاتر نشان دهنده اعبار بیشتر است. برای آموزش بیشتر در خصوص pa , da  به آموزش گام به گام سئو سر بزنید.(این هم آموزشی دیگر در رابطه با سئو است)

این دو فاکتور را از کجا پیدا کنیم؟

ما بصورت مداوم باید این دو پارامتمر را بررسی کنیم. سریع ترین راه استفاده از این دو پارامتر تولبار مخصوص moz است. کافیست در سایت moz.com ثبت نام کنید و تولبار اختصاصی moz.com که برای کروم نوشته شده استفاده کنید.

برای دانلود تولبار اختصاصی می توانید بر روی عکس زیر کلیک کنید.

    1. انکر تکست چیست؟

انکر تکست همان متن لینک دار شده است. گوگل از طریق انکر تکست می خواهد بررسی کند که متن لینک دار شده چه ارتباطی به سایت مقصد دارد. پس متن لینکدار شده به شدت اهمیت دارد.

بعد از اینکه ما میزان معتبر بودن یک سایت را فهمیدیم به سایت مقصد می توانیم لینک دهیم. متنی که می توانید لینک دار کنید پیشنهاد میکنم یکی از موارد زیر باشد

  • مترادف عنوان مقاله
  • نکته ای از مطلب
  • گزارشی از مطلب

هدف گوگل از بهینه بودن داخل سایت

گوگل در بهینه سازی درون سایت دقیقا می خواهد بفهمد که ما سعی داریم چه چیزی را به مخاطب نشان دهیم. مثلا:

  • اگر متنی را درشت میکنیم یعنی آن متن برای ما اهمیت دارد
  • اگر اگر متنی را لینک دار میکنیم یعنی تمایل داریم که کاربران آن صفحه دیگر را ببینند.
  • و ….

همانطور که دیدید همه چیز به مخاطب برمیگردد. یعنی اگر شما بتوانید رضایت کاربران را به محتوای خود جلب کنید گوگل سایت شما را در صدر نتایج جستجو می آورد.

پس کار سئو به شدت ساده شد. ما می توانیم دون توجه به گوگل و ایجاد تمرکز روی مخاطب به سادگی در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم.

گوگل از کجا میفهمد که محتوا برای کاربر مفید بوده است یا خیر؟

گمان نکنید که بازدید کننده اگر به گوگل بازگشت، جستجو کرد یعنی محتوا بی ارزش بوده است. گوگل از زمان ماندن کاربران و چند پارامتر دیگر متوجه می شود که این محتوا مفید بوده یا نه.

درجه کیفی یک محتوا را با پارامتر های بسیار زیادی از طرف گوگل مورد بررسی قرار میگیرد. به جای بررسی پارامتر های گوگل از نظر من بهتر است روی بهینه بودن محتوا برای مخاطب کار کنیم. این کار باعث می شود که از پیچیدگی جلوگیری کنیم.

سیگنال ها در شبکه های اجتماعی

از چه شبکه های اجتماعی می توان لینک دریافت کرد؟

ما از طریق لیست شبکه های اجتماعی زیر می توانیم لینک هایی را به سایت خود داشته باشیم.

  • لینکدین
  • توییتر
  • فیس بوک

بک لینک از شبکه های اجتماعی

ما با استفاده از بیو اینستاگرام می توانیم لینکی را دریافت کنیم اما ترفندی که می خوام بهتون بگم این است که هیچوقت به صفحه نخست سایت خود در بیو اینستاگرام لینک ندهید. به مقاله ای لینک دهید که می خواهید در آن افزایش رتبه داشته باشید.

شبکه های اجتماعی فیلتر شده

لینک هایی که در فیس بوک گذاشته می شود بسیار در افزاشی رتبه تاثیر گذار هستند. ولی ممکن است بازدید کننده آنچنان نداشته باشد که انتظار داشته باشیم روی آن کلیک کنند. ولی تنها یک کلیک بر روی آن لینک ها می تواند اثر چشم گیری در رتبه ما داشته باشد.

می توانید پرووفایل فیس بوک و توییتر خود را به اینستاگرام متصل کنید که با منتشر کردن یک مطلب اتوماتیک آن مطلب در فیس بوک و توییتر منتشر شود و اتوماتیک لینک دریافت کنید.

به یاد داشته باشید حتما از لینک در بخش کپشن اینستاگرام استفاده کنید زیرا همان مطلب در فیس بوک و توییتر قرار میگیرد و آن لینک ها در آن شبکه های اجتماعی فعال خواهد شد.

نتیجه گیری:

همانطور که خواندید ما در آموزش رایگان سئو تنها به توضیح اطلاعاتی که همه جا وجود دارد نپرداختیم.

ما در این مطلب متوجه شدیم که سئو پیچیده نیست و با آموزش رایگان سئویی که در این صفحه قرار دادیم توانستیم دیدگاه جدیدی در این زمینه ایجاد کنیم.

گفتیم که کلا سئو در دو مرحله خلاصه می شود. 1- سئو داخلی 2- سئو خارجی

سئو ابتدایی مجموعه اقدام هایی را گفتیم که کلا باید روی سایت انجام بدهیم مثل کلمات کلیدی و لینک بیلدینگ خارجی

و در سئو خارجی گفتیم که باید بصورت دستی محبوبیت سایت را افزایش دهیم.

یک خبر خوب دیگر: این مطلب با هدف آموزش رایگان سئو در دسترس شما قرار گرفته و همیشه بروزرسانی خواهد شد. پیشنهاد میکنم این آدرس را در مرورگر خود ذخیره کنید.

نویسنده: علی اکبر فرج

سوالات متداول

مهم ترین عواملی که باعث کاهش تدریجی ترافیک می شود سرعت لود سایت، بهینه نبودن برای موبایل و محتوای بی کیفیت است.

سئو به دو قسمت تقسیم می شود: 1- سئو داخل سایت 2- سئو خارج سایت برای شروع می توانید از سئو داخل سایت شروع کنید. سئو داخل سایت شامل مواردی مثل کلمه کلیدی، لینک بیلدینگ داخلی و … می شود. سئو خارج سایت هم به بک لینک هایی گفته می شود که به سایت شما داده می شود.

کافیست URL آدرس سایت رقیب را سرچ باکس “کیورد پلنر گوگل” قرار دهید تا لیست کلمات کلیدی به شما پیشنهاد شود.

اگر کسب و کار شما سنتی است و هنوز کاربران به خرید اینترنتی در آن حوزه اعتماد ندارند می توانید از طریق آموزش و نحوه استفاده صحیح از خدمات و محصولات خود کلمات کلیدی بسیار زیادی را پیدا کنید که به بازدید سایت شما کمک کند. پیشنهاد میکنم از دسته بندی کلمات کلیدی بزرگ تری استفاده کنید. مثلا به جای “سفارش کیک” از “کیک تولد” استفاده کنید.

با تاسیس سایت جدید سایت قدیم را پاک نکنید. تمام صفحات سایت قدیم را با ریدایرکت 301 منتقل کنید. بعد از تغییر آدرس سایت در نتایج گوگل می توانید از پارک دومین استفاده کنید.

بک لینک ها را از طریق آمار گوگل سرچ کنسول بررسی کنید ولی اگر آنجا هم لینک ها نمایش داده نمیشد به این علت است که مطالب در آن لینک دیر به دیر از طرف گوگل بروزرسانی می شود ولی لزوما آثار وجود بک لینک در نتایج گوگل بعد از بروزرسانی آمار نیست.

آدرس سایت تاثیر مستقیمی بر نتایج گوگل ندارد بهتر است برای انتخاب آدرس سایت مخاطب را در نظر بگیرید. مثلا می توانید آدرسی انتخاب کنید که حداکثر 8 حرفی باشد.

برای ورود به این حرفه سایتی تاسیس کنید و سئو آن سایت را تقویت کنید و سپس با نمونه کاری که دارید می توانید پروژه های بیشتری بگیرید.

بهتر است متن لینک دار شده بیشتر از مترادف کلمه کلیدی مورد نظر در کنار کلمه اصلی باشد تا گوگل شما را جریمه نکند.

با فرض اینکه از ریدایرکت 301 استفاده کردید می توانید به گوگل سرچ کنسول مراجعه کنید و یک بار درخواست کرول سایت را بدهید تا گوگل سایت شما را بررسی و لینک ها را بروزرسانی کند.

خیر، هیچ تاثیر منفی روی سایت شما نمی گذارد.

هیچ فرقی نمیکنه که شما از کدام CMD استفاده میکنید ولی وردپرس به دلیل اینکه پلاگین های زیادی در زمینه سئو دارد کار شما را بسیار راحت تر می کند. بر همین اساس پیشنهاد میکنم از وردپرس برای سئو سایت خود استفاده کنید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله آموزش رایگان سئو بدون گزافه گویی تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه سئو فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)

  1. فاطمه 12 مرداد 1399 در 14:22:30 - پاسخ

    چطور توی یک سایت لندینگ پیج رو تشخیص بدیم

    • FarAjTarget 12 مرداد 1399 در 14:51:09 - پاسخ

      با سلام
      یکی از مهم ترین شاخص های صفحات لندینگ فرمی است که در آن بکار می برند. این فرم می تواند بصورت پاپ آپ یا ثابت نمایش داده شود.
      در این صفحات معمولا جملات زیادی نمی نویسند و کاربرانی به آن صفحه هدایت می شوند که می دانند چه اقدامی در آن صفحه انجام می شود.
      مثل صفحه عنوان ساز در لینک زیر:
      https://khateyek.com/hm/

  2. فاطمه 12 مرداد 1399 در 15:06:04 - پاسخ

    متاسفانه متوجه نشدم! خیلی از صفحات اصلی وب سایت ها همین ویژگی رو دارن یعنی اونا لندینگ حساب میشن؟

    • FarAjTarget 12 مرداد 1399 در 18:17:27 - پاسخ

      منظور از فرم فرم تماس با ما و یا صفحه کامنت ها نیست. ما به صفحه ای میگیم لندیگ که بخواد اطلاعاتی را برای مخاطب ارسال کنه، مثل فایل PDF
      نکته مهم اینه که این صفحات لندینگ فقط یک محتوا را منتقل میکنه، صفحاتی که از همه چیز صحبت میکنن و در بین آن فرمی قرار داده اند صفحات لندینگ به حساب نمیاد

  3. فاطمه 12 مرداد 1399 در 15:11:22 - پاسخ

    یه سوال دیگه! خب ما بعد از این آموزش متوجه شدیم سئو چیه و باید چیکار کنیم! حالا برای سایت هایی که همه اینکارا رو انجام دادن و میخوان رتبشونو بهتر کنن چیکار باید بکنیم! یک سایت هست که بک لینک داره، کلمات کلیدی داره تبلیغات هم انجام داده تا حدودی بعدش چی؟ من مطالب این اموزش رو میدونستم ولی نمیدونم برای سایتی که صفر نیست و قبلا روش کار شده باید چیکار کنم!

    • FarAjTarget 12 مرداد 1399 در 18:15:04 - پاسخ

      در دوره آموزشی راز صفحه نخست گوگل که در لینک زیر قرار گرفته هرآنچه که یک سایت باید برای سئو انجام دهد را توضیح دادم
      https://khateyek.com/product/ssbg/
      شما به فیلم وبینار دسترسی دارید می توانید از طریق حساب کاربری سایت فیلم وبینار را دانلود کنید.

  4. فاطمه 13 مرداد 1399 در 08:34:21 - پاسخ

    تشکر از پاسخگویی شما، سایتتون فوق العادس