آموزش گام به گام بازاریابی محتوای دیجیتال

روش‌های بازاریابی محتوای دیجیتال برای بسیاری از افراد مبهم است. آن‌ها نمی‌دانند دقیقا برای بازاریابی محتوا باید چه کارهایی را انجام دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، با ما همراه باشید.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11
آموزش گام به گام بازاریابی محتوای دیجیتال
آموزش گام به گام بازاریابی محتوای دیجیتال

اولین مرحله برای موفقیت در بازاریابی محتوای دیجیتال، این است که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. مشاهده بهترین نمونه بازاریابی محتوا در حوزه کاری خودتان، اطلاع از روش‌های منحصر به فرد تولید انواع محتوا، یاد گرفتن استراتژی محتوا و… به شما کمک می‌کند تا در این زمینه موفق عمل کنید.

همه شما از مزایای بازاریابی محتوا اطلاع دارید. می‌دانید که می‌توانید با استفاده از تولید محتوای قدرتمند بازار هدفتان را گسترش دهید و به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید. اکنون تنها کافیست روش‌های بازاریابی محتوا را یاد بگیرید و آن‌ها را پیاده‌سازی کنید. در این مقاله از خط یک سعی کرده‌ایم با روشی ساده به آموزش بازاریابی محتوا بپردازیم.

از نظر من کل بازاریابی محتوای دیجیتال دو گام بیشتر ندارد. در گام اول باید بتوانیم از طریق سایت های همکار لینک دریافت کنیم و در گام دوم بتوانیم در جاه های مختلف حضور داشته باشیم. در ادامه بیشتر این دو گام را تشریح میکنم. با من همراه باشید.

گام اول؛ بازاریابی محتوای دیجیتال با بک لینک

آموزش گام به گام بازاریابی محتوای دیجیتال

شما چه روشی برای موقیت در بازاریابی محتوای دیجیتال دارید؟

تصور کنیم از مراحل تولید محتوا عبور کرده‌اید و محتواهای مطلوب و باکیفیتی در سایت یا شبکه مورد نظر خود منتشر کرده‌اید. اکنون باید کاری کنید که مخاطبان و اعضای بازار هدف به وب‌سایت شما مراجعه کنند و محتواها را مشاهده و از آن‌ها استفاده کنند.

همانطور که می‌دانید، دریافت بک‌لینک و تبلیغات یکی از مهم‌ترین ارکان دیجیتال مارکتینگ است. برخی از وب‌سایت‌ها فضایی برای شما فراهم می‌کنند که می‌توانید به صورت رایگان محتواهای نمونه را در آن‌ها بارگزاری کنید و به سایت‌ خودتان لینک بدهید. برای شروع تبلیغات و بک‌لینک این سایت‌ها انتخاب مناسبی هستند.

بعد از مدتی به دنبال مجموعه‌هایی باشید که می‌توانند کاربران زیادی را به سایت‌ شما منتقل کنند. به عنوان مثال اگر سایتی دارید که در آن ادوات موسیقی می‌فروشید، می‌توانید از سایت‌های معتبر آموزشگاه‌های موسیقی بک‌لینک بگیرید.

راه دیگر برای تبلیغات استفاده از گوگل ادوردز است. زمانی که محتواهای جذابی تولید کردید، به کمک گوگل ادوردز می‌توانید بازاریابی کنید و سایتتان را به جایگاه مطلوب در صفحات جست‌وجو برسانید.

گام دوم؛ تبلیغات در فضاهای مختلف

برای بازاریابی محتوا لازم است در فضاهای مختلف حضور داشته باشید و از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید. حضور در اپلیکیشن‌های فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و… می‌تواند روش‌های تبلیغاتی بیشتری در اختیار شما قرار دهد. در ادامه به دو روش مهم و ساده در بازاریابی محتوای دیجیتال اشاره کرده‌ایم.

  • ایمیل مارکتینگ: آیا جزو افرادی هستید که به ایمیل مارکتینگ به چشم یک روش منسوخ شده نگاه می‌کنید؟ اگر جواب مثبت است باید بدانید که دارید به یکی از روش‌های مهم تبلیغات نه می‌گویید! شما می توانید با پرداخت هزینه به سایت های مختلف پول پرداخت کنید تا برای شما ایمیل مارکتینگ کنند و یا سعی کنید با استفاده از ترفندهای جذاب مخاطبان را تشویق کنید که ایمیل خود را ثبت کنند. تا در نهایت برای آن ها ایمیل مارکتینگ کنید.
  • بازاریابی ارجاعی: اگر بتوانید از این روش به صورت گسترده استفاده کنید، راه موفقیت خود را کوتاه‌تر می‌کنید. بازاریابی ارجاعی یعنی کاری کنید که کاربران فعلی، دوستان خود را نیز به سایت شما دعوت کنند. این کار به کمک محتوای قدرتمند یا ایجاد طرح‌های تشویقی برای کاربران سایت، امکان‌پذیر است.

گام سوم؛ به بازخوردها توجه داشته باشید

آموزش گام به گام بازاریابی محتوای دیجیتال

محتوای قدرتمند همیشه یکی از رازهای فروش موفق بوده است.

به خاطر داشته باشید که حفظ کاربران سایت در کنار جذب کاربران جدید برای دستیابی به نتایج مطلوب از بازاریابی محتوا لازم است. بنابراین باید به نکات آنالیز وب‌سایت و تولید محتواهای هدفمند و متناسب با نیاز کاربران توجه زیادی داشته باشید.

بازخوردها را می‌توانید از ابزارهای آنالیز وب‌سایت دریافت کنید. همچنین می‌توانید در مورد پست‌ها و محتواهای منتشر شده نظرات کاربران را بپرسید و از آن‌ها برای افزایش کیفیت محتوا کمک بگیرید. بازخوردها به شما کمک می‌کنند از روند بهینه برای تولید و بازاریابی محتوا استفاده کنید. به خاطر داشته باشید تجربه و آزمون و خطا بهترین معلم شما در این مسیر هستند. بنابراین باید عملکرد خود را دقیق بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم تاریخچه بازاریابی محتوا را پیدا کنیم، باید به سراغ اولین باری برویم که فروش اتفاق افتاد! محتواسازی جزء جداناپذیر دنیای تجارت است. بنابراین می‌توان گفت بازاریابان محتوا و محتواسازان حرفه‌ای می‌توانند فروشندگان خوبی برای محصولاتشان باشند.

اخیرا بازاریابی محتوا شکل جدیدی به خود گرفته و با انقلاب ارتباطات و اطلاعات همراه شده است. امروزه بهترین محتواها، محتواهای تصویری، ویدیویی و متنی هستند. اما ممکن است این محتواها در سال‌های آینده کاربردی نباشند. بنابراین برای موفقیت در تجارت آنلاین باید مدام در حال به‌روزرسانی اطلاعات خود در زمینه بازاریابی و تولید محتوا باشید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله آموزش گام به گام بازاریابی محتوای دیجیتال تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)