اصول ایمیل مارکتینگ در 3 مرحله

اصول ایمیل مارکتینگ مواردی هستند که تفاوت‌های میان کمپین‌های موفق و کمپین‌های ناموفق در این زمینه را مشخص می‌کنند. رعایت آن‌ها می‌تواند بهترین نتایج را برای شما به دنبال داشته باشد.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

دانستن اصول ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند در این روش بازاریابی موفق عمل کنید. بسیاری از افراد بر این باورند که ایمیل مارکتینگ یکی از پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است. اما برخی دیگر معتقدند، استفاده از این روش هیچ سودی برای تجارتشان نداشته و تنها باعث اتلاف وقت آن‌ها شده است. تفاوت این دو گروه در چیست؟ اگر کمی بیشتر در روش کار هر دو گروه دقت کنید، متوجه می‌شوید که گروه دوم مراحل ایمیل مارکتینگ را به درستی انجام نداده‌اند.

یکی از مباحث ما در خط یک ایمیل مارکتینگ است. شما در این آموزش‌ها می‌توانید درک کنید که ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزیت‌هایی برای تجارت شما دارد. شناخت اصول ایمیل مارکتینگ که موضوع این مقاله است، به شما کمک می‌کند که نتایج خوبی از این روش بازاریابی به دست آورید.

اصل اول: استفاده از لیست‌های خودساخته

اصول ایمیل مارکتینگ

اگر کمی در گوگل بگردید، وب‌سایت‌هایی را پیدا می‌کنید که لیست‌های ایمیل دارند و آن‌ها را به متقاضیان می‌فروشند. خرید لیست ایمیل یکی از اشتباهاتی است که برخی از افراد مرتکب می‌شوند. شما نمی‌دانید ایمیل‌های موجود در این لیست چه کسانی هستند. یا نمی‌دانید که آیا به محصولات و خدمات شما علاقه دارند. احتمالا بسیاری از این افراد جزو بازار هدف شما نیستند. از طرف دیگر ممکن است این لیست به کسب‌وکارهای مختلفی فروخته شود. این موضوع باعث تعدد ایمیل‌های تبلیغاتی می‌شود که مخاطب را خسته می‌کند.

سعی کنید کاربران سایت و اعضای بازار هدف خود را متقاعد کنید که آدرس ایمیلشان را در اختیارتان قرار دهند. می‌توانید برای وب‌سایتتان اشتراک ارائه دهید یا به عنوان هدیه محتوای جذابی را به صورت رایگان ارسال کنید. برای جذب کاربران حتما به اطلاعاتی که در پرسونای مخاطب کسب‌وکارتان ثبت کرده‌اید، توجه داشته باشید.

اصل دوم: برنامه‌ریزی برای کمپین‌ها

طراحی کمپین یکی از مراحل ایمیل مارکتینگ است. شما باید کمپین‌ها را به صورت کامل مدیریت کنید. مراقب اسپم نشدن ایمیل‌ها باشید. برای این کار، مطمئن شوید که کمپین شما ویژگی‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را داشته باشد.

  • کمپین باید دارای گزینه لغو عضویت باشد.
  • در ایمیل‌هایتان حتما اسم، آدرس و اطلاعات کوتاهی در مورد تجارتتان ارائه دهید.
  • به طراحی ایمیل‌ها توجه زیادی داشته باشید. مخاطب محور بودن آن‌ها اهمیت بسیاری دارد.
  • برای کمپین خود برنامه زمانی داشته باشید. بهترین زمان برای ارسال ایمیل‌ها را پیدا کنید.

با رعایت این نکات ساده و کلیدی می‌توانید بهترین بازخورد از ایمیل مارکتینگ را دریافت کنید.

اصل سوم: طراحی ایمیل مارکتینگ متناسب با تجارت و مخاطبان.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

محتوای ایمیل از دیگر مواردی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. ایمیل شما باید به گونه‌ای باشد که در ابتدا کاربر را ترغیب به باز کردن آن کند. سپس باید به اندازه‌ای جذاب باشد که باعث شود کاربر روی لینک موجود در آن کلیک کند. یادگیری اصول فنی ایمیل مارکتینگ کار سختی نیست. این اصول برای شما و رقبایتان به صورت یکسان عمل می‌کند. اما محتوای قدرتمند ایمیل می‌تواند برگ برنده شما در بازاریابی ایمیلی باشد. سعی کنید نکات زیر را در محتوای خود رعایت کنید.

  • در ایمیل‌ها فقط روی محصولات و خدمات مانور ندهید. سعی کنید ایمیل‌هایتان آورده‌ای برای مخاطب داشته باشد.
  • از عنوان‌های غیر واقعی و فریب‌دهنده برای ایمیل استفاده نکنید. این عنوان‌ها باعث بی‌اعتمادی کاربران می‌شوند.
  • از ایمیل‌های مختصر و مفید استفاده کنید.
  • ایمیل‌های مخاطب محور بنویسید. با این کار کاربر احساس نمی‌کند که یک سیستم، ایمیل انبوه ارسال می‌کند.

نتیجه‌گیری: استفاده از اصول ایمیل مارکتینگ تفاوت‌ها را مشخص می‌کند.

اگر ایمیل مارکتینگ را شروع کرده‌اید، کارهای خود را با استفاده از لیست اصول ایمیل مارکتینگ که در این مقاله بیان کردیم، بسنجید. اگر هنوز کار خود را شروع نکردید، سریع‌تر با توجه به این اصول برای ایجاد کمپین‌ها و طراحی ایمیل مارکتینگ اقدام کنید. در صورت نیاز می‌توانید از آموزش‌ ایمیل مارکتینگ در خط یک و راهنمایی کارشناسان ما در این زمینه استفاده کنید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله اصول ایمیل مارکتینگ در 3 مرحله تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه ایمیل مارکتینگ فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)