انواع بازاریابی محتوا برای فروشگاه‌های اینترنتی

بازاریابی محتوا اصلی مهم در دیجیتال مارکتینگ است. یادگیری این اصل و استفاده از آن می‌تواند شما را به اهداف مهمتان در تجارت آنلاین برساند.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

انواع بازاریابی محتوا یکی از مباحث مهم و جذاب در تجارت امروز است. این روزها تمام کسب‌وکارها به سوی آنلاین شدن پیش می‌روند تا بتوانند خدمات گسترده‌ای به مشتریان خود ارائه دهند. در این مطلب که اختصاصی برای فروشگاه های اینترنتی نوشته شده است، به انواع بازاریابی محتوا پرداخته شده است.

کسب و کارهایی که همگام با تغییرات به سوی فضای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ پیش می‌روند، می‌توانند موفقیت بسیاری به دست آورند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از خط یک به انواع بازاریابی محتوا بپردازیم.

توصیه میکنم حتما آموزش بازاریابی محتوا را بخوانید. در این آموزش به نکات مهمی پرداخته شده است که می توانید آن را مطالعه کنید. در ذیل به انوع بازاریابی محتوا برای فروشگاه های اینترنتی پرداخته ایم.

۱. استراتژی مناسب برای میدان رقابت

استراتژی مناسب مجموعه شما را به یک فروشگاه موفق تبدیل می‌کند.

در فضای آنلاین رقابت بسیاری وجود دارد. برای پیروزی در این رقابت باید استراتژی درستی داشته باشید. در استراتژی محتوا باید به دو فاکتور مهم توجه داشته باشید؛ مخاطب و سئو. در واقع جلب توجه کاربران و موتورهای جست‌وجو می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما در تجارت آنلاین باشد. بنابراین استراتژی بخش مهمی از انواع بازاریابی محتواست.

مزایای بازاریابی محتوا زمانی برای شما مشخص می‌شود که صفحات سایتتان جزو اولین‌های گوگل باشند. سئو برای این کار به شما کمک می‌کند. موتورهای جست‌وجو مدام درحال پیشرفت هستند و بهبود روند جست‌وجو هستند. در واقع می‌توان گفت فاکتورهای سئو و کاربر پسندی یک محتوا کم‌کم در حال ادغام با یکدیگر هستند. یعنی محتوایی می‌تواند به رتبه بالا در موتورهای جست‌وجو برسد که کاربرپسند باشد. در ادامه به چند نمونه از فاکتورهای مهم در سئوی ۲۰۲۰ اشاره‌ کرده‌ایم.

  • روی یک موضوع کلیدی تمرکز داشته باشید.
  • از محتواهای ترکیب متن، ویدیو و تصویر استفاده کنید.

۲. محصول را به یک نفر معرفی کنید!

پرسونای مخاطب اصلی مهم در انواع بازاریابی محتواست.

بیایید با مثالی از تجارت در دنیای واقعی توضیح این بخش را شروع کنیم. تصور کنید وارد یک مغازه می‌شوید. در حالت اول فروشنده به استقبال شما می‌آید، محصولات را تنها به شما معرفی می‌کند و برایتان زمان می‌گذارد. در حالت دوم پس از ورود به مغازه گروهی از مشتریان را می‌بینید. فروشنده به صورت مشترک برای همه شما درباره محصولات توضیح می‌دهد. ممکن است در توضیحات او سوالات شما پاسخ داده نشود و فروشنده نیز زمانی برای پاسخگویی نداشته باشد. از کدام فروشگاه خرید می‌کنید؟ مسلما احساس بهتری نسبت به فروشگاه اول خواهید داشت. در انواع بازاریابی محتوا نیز چنین روندی وجود دارد.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که در فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی نیازی به ارتباط‌سازی با مشتری وجود ندارد. بهتر است این حس را در مشتریان خود ایجاد کنید که باور کنند در حال خرید از یک فروشنده حرفه‌ای هستند نه یک سیستم از پیش طراحی شده. با چنین هدفی می‌توانید به راحتی تأثیر بازاریابی محتوا در کسب‌وکارتان را مشاهده کنید.

  • تولید محتوای مناسب برای محصولات و بخش وبلاگ سایت داشته باشید.
  • در محتوای مورد نظر سعی کنید پاسخ سوالات احتمالی مشتری را درج کنید.
  • در مورد ویژگی‌هایی صحبت کنید که می‌دانید برای مخاطبانتان اهمیت دارند.

همه فاکتورهای بالا را می‌توان در پرسونای مخاطب خلاصه کرد. پرسونا یعنی مخاطب خود را بشناسید و انواع بازاریابی محتوا را برای او انجام دهید. شاید به این فکر کنید که افراد مختلفی مشتری احتمالی محصول شما هستند. بدون شک آن‌ها یک نیاز مشترک دارند که برای خرید محصول شما اقدام می‌کنند. به عنوان مثال مشتریان احتمالی لوازم الکترونیکی از دسته‌های مختلف جامعه هستند. اما همه آن‌ها به ابزاری حرفه‌ای برای استفاده از تکنولوژی و اینترنت نیاز دارند.

۳. مشتریان عضوی از انواع بازاریابی محتوا هستند

مشتریان شما می‌توانند برای شما مشتریان جدیدی بیاورند.

در کنار پرسونای مخاطب، یکی از قسمت‌های انواع بازاریابی محتوا را به مشتریانی که از شما خرید کرده‌اند، بسپارید. این کار برگ برنده دیگری است که باعث جلب اعتماد مشتریان شما می‌شود. حتما در کنار هر محصول بخشی برای نظرسنجی قرار دهید و از مشتریان بخواهید در آن شرکت کنند.

در این بخش به خاطر داشته باشید که واکنش شما نسبت به نظرات منفی اهمیت زیادی دارد. سعی کنید مخاطبان خود را قانع کنید یا ایراد محصول را برطرف کنید. پاسخ تمام نظرات مشتریان را بدهید. با این کار آن‌ها می‌فهمند برای شما ارزشمند هستند.

جمع‌بندی؛ می‌توانید شعبه‌ای موفق از کسب و کارتان در اینترنت داشته باشید.

خط یک به شما می‌آموزد که استفاده از انواع بازاریابی محتوا کار سختی نیست. تنها کافیست به یک حرفه‌‌ای در این زمینه تبدیل شوید. در واقع می‌توان گفت بازاریابی پلی است که شما را به یک شعبه پردرآمد می‌رساند. اگر کاری کنید که در فضای مجازی تمام رفتارهای یک فروشنده واقعی را داشته باشید، می‌توان گفت در انجام انواع بازاریابی محتوا موفق بوده‌اید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله انواع بازاریابی محتوا برای فروشگاه‌های اینترنتی تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)