۳ دلیل برای استفاده از بازاریابی محتوای بصری

بازاریابی محتوای بصری یکی از مدل های بازاریابی محتواست. محتواهای بصری برای کاربران جذاب‌ترند و در واقع اولین چیزی هستند که آن‌ها پس از ورود به وب‌سایت شما مشاهده می‌کنند. از این رو اهمیت بسیار زیادی دارند.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11
بازاریابی محتوای بصری
بازاریابی محتوای بصری

بازاریابی محتوا یکی از گام‌هایی است که برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهید. پیش از هر چیز باید مدل های بازاریابی محتوا را به خوبی بشناسید. بازاریابی محتوای بصری یکی از انواع مدل ‌های بازاریابی محتواست.

محتواهای بصری رنگ و لعاب لینک‌ها و صفحات وب‌سایت شما هستند. در واقع اگر یک محتوای متنی بدون تصویر یا ویدیو در سایت‌ خود بارگذاری کنید، نباید انتظار استقبال مخاطبان را داشته باشید. در مقابل اگر بتوانید ترکیبی جذاب از متن، تصویر و ویدیو به وجود آورید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که محتوای شما مورد پسند کاربران قرار می‌گیرد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تولید محتوای بصری را نمی‌دانید، این مقاله از خط یک را از دست ندهید. در این مقاله سه دلیل مهم برای استفاده از بازاریابی محتوای بصری بیان کرده‌ایم.

دلیل اول؛

محتوای بصری جذاب‌تر است.

با محتوای تصویری قوه تجسم کاربران را فعال می‌کنید.

زمانی که به دنبال موضوعی در گوگل می‌گردید و روی یک لینک کلیکی می‌کنید؛ پیش از هرچیز به تصویر محتوا نگاه می‌کنید. سپس به سراغ متن و جواب سوال خود خواهید رفت. حتی گاهی اوقات ممکن است پاسخ خود را از تصویر موجود دریافت کنید و دیگر نیازی به مطالعه متن نداشته باشید.

من روی یک جمله از پاراگراف قبلی، تأکید بیشتری دارم؛ «پیش از هرچیز به تصویر محتوا نگاه می‌کنید». پس تصویر اولین چیزی است که مخاطب شما در هر صفحه می‌بیند. بنابراین اهمیت زیادی دارد. در واقع بازاریابی محتوای بصری می‌تواند تعیین کند که کاربر در سایت شما می‌ماند یا خیر.

دلیل دوم؛

محتوای تصویری اطلاعات را در زمان کوتاه‌تری ارائه می‌دهند.

این موضوع را نمی‌توان مطلق در نظر گرفت. اما می‌توان گفت بازاریابی محتوای تصویری در کنار محتوای متنی می‌تواند پاسخ تمام سوالات کاربران شما را بدهد. بیایید با ذکر یک مثال این موضوع را روشن کنیم. سه سایت فروشگاهی را تصور کنید که محصولات مشابهی را ارائه می‌دهند.

  • سایت اول محصولات خود را با استفاده از محتواهای متنی توصیف می‌کند. در محتواهای متنی تمام جزئیات توضیح داده شده‌اند.
  • سایت دوم به صورت ترکیبی کار کرده است. این سایت تصاویر یا ویدیوهایی از محصول را به همراه توضیحاتی کوتاه و جدول ویژگی‌های محصول ثبت کرده است.
  • سایت سوم کاملا بر بازاریابی محتوای بصری تکیه کرده و ویدیویی کوتاهی برای هر محصول قرار داده است. کاربران با مشاهده این ویدیو می‌توانند اطلاعات محصول را به دست آورند.

به نظر شما کدام سایت به اهداف بازاریابی محتوای خود دست پیدا می‌کند؟

در این مثال بازاریابی محتوا، برنده سایت دوم است. سایت سوم نیز در رتبه بعدی قرار دارد. مخاطبان یک وب‌سایت فروشگاهی نیاز دارند، اطلاعاتی از محصولات مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست آورند. همچنین به اطلاعات ثبت شده‌ای نیاز دارند که بتوانند محصولات مختلف را مقایسه کنند. دلیل موفقیت سایت دوم استفاده از بازاریابی محتوای بصری و متنی به صورت موازی است.

دلیل سوم؛

محتوای بصری در فضاهای مختلف کاربرد دارد.

با بازاریابی محتوای بصری در همه فضاهای آنلاین بدرخشید.

بازاریابی محتوای بصری می‌تواند بک‌لینک‌های خوبی برای شما به دست آورد. محتواهای بصری در فضاهای مختلف کاربرد دارند. به عنوان مثال اپلیکیشن اینستاگرام و سایت و اپ یوتیوب کاملا بر اساس محتواهای بصری فعالیت می‌کنند. بازاریابی محتوای بصری می‌تواند شما را در فضاهای مختلف به کاربران معرفی کند.

موتورهای جست‌وجو نیز در حال پیشروی به سوی نمایش محتواهای بصری در نتایج خود هستند. همه این موارد در کنار یکدیگر اهمیت بازاریابی محتوای بصری را مشخص می‌کند.

نتیجه‌گیری؛

بازاریابی محتوای بصری را جدی بگیرید.

می‌توان گفت که بازاریابی محتوای بصری همه شاخص های بازاریابی محتوا را دارد. باید بدانید که آموزش بازاریابی محتوا در همین نکات ساده و کلیدی خلاصه می‌شود. بازاریابی محتوای بصری یعنی بدانید که کاربر برای دیدن چه چیزی به صفحه شما مراجعه کرده است. بازاریابی محتوای بصری بدین معناست که شما تشخیص دهید در برخی از موضوعات یک ویدیوی ساده خیلی بهتر از یک متن طولانی می‌تواند پاسخ کاربران شما را بدهد. نکته‌ آخر این که بازاریابی محتوای بصری یعنی این که بدانید هر موضوع به کدام نوع از محتوای بصری نیاز دارد. پاسخ به این سوالات می‌تواند شما را به یک حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ حوزه کاری‌ خودتان تبدیل کند. خط یک به شما کمک می‌کند یک حرفه‌ای باشید!

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله ۳ دلیل برای استفاده از بازاریابی محتوای بصری تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)