رفاقت با ایمیل مارکتینگ

تصور کنید که در یک استودیوم بزرگ که جمعیت زیادی در آن است سکوت حکم فرما شود. همه منتظر شنیدن صحبت های شما هستند. به محض اینکه فردی در استادیوم حرکتی کند شما متوجه می شوید و می توانید به او تذکر دهید. در آن لحظه چه می گویید؟ به نظر من عصر امروز عصر کسب توجه حداکثری است. در اینستاگرام با وجودی که تعداد افراد بسیار زیادی در آن حضور دارند ولی توجه بسیار کم است. کافیست آمار Insight اینستاگرام را بررسی کنید و ببینید توجه افراد به پست ها و استوری ها کم است. ما در اینستاگرام نمیتوانیم […]

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

تصور کنید که در یک استودیوم بزرگ که جمعیت زیادی در آن است سکوت حکم فرما شود. همه منتظر شنیدن صحبت های شما هستند.

به محض اینکه فردی در استادیوم حرکتی کند شما متوجه می شوید و می توانید به او تذکر دهید.

در آن لحظه چه می گویید؟

به نظر من عصر امروز عصر کسب توجه حداکثری است.

در اینستاگرام با وجودی که تعداد افراد بسیار زیادی در آن حضور دارند ولی توجه بسیار کم است. کافیست آمار Insight اینستاگرام را بررسی کنید و ببینید توجه افراد به پست ها و استوری ها کم است.

ما در اینستاگرام نمیتوانیم کاربری که یک محتوا را ناقص مطالعه کرد پیدا کنیم ولی در ایمیل مارکتینگ به محض اینکه فردی ایمیلی را باز کرد متوجه می شویم که چه شخصی این کار را انجام داده است!

مزیت این در چیست؟

اگر از کاربران اطلاعاتی مثل شماره تلفن های آن ها را داشته باشید می توانید با آن ها تماس بگیرید و پیگیری یا بازاریابی کنید!

در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی هیچوقت نمی توانید بفهمید که چه کسی روی یک لینک خاص کلیک کرد ولی در ایمیل مارکتینگ دقیقا می توانید بفهمید که چه کسی روی یک لینک خاص کلیکی کرد.

این فوق العادست که می توانیم همه این اطلاعات ر استخراج کنیم.

مبتدی ها بر روی تعداد بازدید تمرکز می کنند و حرفه ای ها روی تبدیل متمرکز می شوند.

منظور از تبدیل، تبدیل مشتری به خریدار است. ما با داده هایی که از طریق ایمیل مارکتینگ استخراج میکنیم می توانیم خیلی حرفه ای تر بازاریابی را انجام دهیم و فروش خود را نهایی کنیم.

با توجه به جمله بالا در میابیم که تعداد بازدید دیگر نباید برای ما اهمیتی داشته باشد موضوع این است که می توانیم اصطلاحا Track کنیم. یعنی داده های مفید جمع آوری کنیم.

آیا دیگر شبکه های اجتماعی را رها کنیم؟

خیر، شبکه های اجتماعی یک راه ارتباطی قوی بین شما و مخاطبینتان برقرار می کند. هیچوقت آن را کنار نگذارید ولی تلاش کنید که از افراد ایمیل و شماره تلفن بگیرید تا بتوانید با ایمیل مارکتینگ فروش بیشتری داشته باشید.

من ایمیل خود را سالی یک بار چک میکنم واقعا ایمیل انقدر بازدهی دارد؟

آیا می دانستید ایمیل مارکتینگ اولین مسیر فروش سایت هایی بزرگی مثل علی بابا یا آمازون است؟ ایمیل مارکتینگ بازدهی دارد ولی نه در همه شغل ها.

یک تست رایگان

اگر می خواهید متوجه شوید که ایمیل مارکتینگ در شغل شما جواب می دهد به رقیبانتان توجه کنید. بزرگ ترین رقیب خود را در سطح اینترنت پیدا کنید. ببینید بر روی ایمیل متمرکز شده است یا خیر. اگر این کار را انجام می دهد شما هم بر روی ایمیل مارکتینگ متمرکز شوید. در غیر اینصورت ایمیل مارکتینگ را به تعویق بیاندازید.

گام بعد چیست؟ در این گام یاد گرفتیم که باید با ایمیل مارکتینگ رفیق شویم نه دشمن :)

در گام بعد بریم سراغ ایمیل مارکتینگ حرفه ای در 3 گام

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله رفاقت با ایمیل مارکتینگ تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه ایمیل مارکتینگ فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)