سئوکار کیست؟ + 3 گروه اصلی سئو کاران

سئو کاران از نظر من به 3 گروه تقسیم می شوند. در این مطلب بعد از توضیح راجع به سئو کار چه کسی است این 3 گروه را تعریف کردم که می تواند به انتخاب شما به عنوان کارفرما یا سئو کار برای پیشرفت شغلی اثر گذار باشد.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11
3 گروه اصلی سئوکار ان
3 گروه اصلی سئوکار ان

سئوکار کیست؟

سئو جز کارهای بازاریابی محسوب می شود. پس سئو کار به این معنی است که اقدام های بازاریابی را درون سایت شما انجام خواهد داد.

بیایید کمی این مساله را بررسی کنیم.

شما قصد دارید برای محصولات و خدمات خود سئو کار استخدام کنید که در نهایت در نتایج جستجو دیده شوید. پس در این صورت نیاز به فردی به نام سئو کار دارید که این کارها را برای شما انجام دهد.

فرق سئوکار با مدیر سایت

سئوکار تنها اقدام هایی را انجام خواهد داد که مربوط به گوگل است. ولی مدیر سایت قسمت هایی مثل ارتباط با مشتری، پشتیبانی، سناریو های دیگر در کسب و کار ها را مدیریت میکند. پس نباید از سئوکار انتظار این را داشته باشیم که کارهای دیگری نیز انجام دهد.

3 دسته بندی اصلی سئو کاران

سئوکاران به 3 گروه اصلی تقسیم می شوند:

1- کسانی که اولویت اول آن ها میزان کلیک از گوگل است

این گروه تمام تلاش خود را می کنند که در آمارهای سرچ کنسول آمار را صعودی کنند و ورودی بسیار زیادی از گوگل بگیرند. این گروه به میزان دیده شدن محتوا توجه بسیار زیادی می کنند و از این رو به تولید محتوای مستمر میپردازند.

2- کسانی که اولویت اول آن ها جایگاه است.

این که تمام تلاش خود را انجام دهند که در یک کلمه کلیدی خاص رتبه یک را بگیرند. رتبه یک کلمه کلیدی رقابتی کار سختی است و این گروه تمام تلاش خود را انجام می دهند که رتبه یک را از آن خود کنند.

3- کسانی که اولویت اول آن ها درآمد است.

این گروه به درآمد سایت توجه می کنند و در کنار آن به افزایش میزان ورودی از گوگل میپردازند. این گروه بر خلاف دو گروه دیگر اولویت را تنها بر روی کلیک و یا دیده شدن نگذاشتند و به نسبت گروه های دیگر درآمد بیشتری هم دارند.

اگر مشتاق شدید راجع به گروه سوم بیشتر بدانید باید با نرخ بازگشت سرمایه مثبت در سئو آشنا شوید و بصورت مستمر آن را بهینه کنید. من در فیلم نرخ بازگشت سرمایه مثبت در سئو توضیح دادم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

کسانی که در دسته بندی های 1 و 2 هستند بیشتر از دسته سوم مضطرب هستند. زیرا تعهد آن ها کلیک و جایگاه بوده است. شاید بگویید دسته سوم که استرس بیشتری را دارد! در این صورت باید بحث تضمین در سئو آشنا شوید.

سئو کارانی که در دسته بندی سوم قرار میگیرند خود کارفرما را از روال آگاه می کنند. وقتی خود کارفرما از روال مطلع شد اعتماد بیشتری به این مسیر واقعی می کند.

به یاد داشته باشید 2 کلمه تضمین و مهلت مشخص در سئو نباید در کنار هم قرار گیرد. یعنی اگر تضمین میکنید که فروش را افزایش می دهید نباید زمان رسیدن به این خواسته را مشخص کنید. و اگر زمان مشخص می کنید نباید تضمینی دهید و در اصل در آن زمان روی آن پروژه فعالیت می کنید. اگر مایل هستید در این رابطه بیشتر بدانید پیشنهاد میکنم پادکست راه حل نترسیدن از دریافت پروژه را گوش دهید.

استخدام سئوکار

اگر جویای کار و یا کارفرما هستید پیشنهاد من استفاده از لینکدین است. در لینکدین می توانید پروفایل سئوکاران را ببینید و اگر جویای کار در زمینه سئو هستید می توانید نمونه کارهای خود را آنجا قرار دهید و با جستجوی هوشمند لینکدین آشنا شوید تا بیشتر دیده شوید.

کارفرما ها به سختی می توانند به یک سئوکار اعتماد کنند. پس بیایید بر اساس اقدام های سئو قسمتی از دسترسی سایت را در اختیارشان قرار دهید و کم کم وقتی به آن شخص اعتماد کردید دسترسی های بیشتر را فعال کنید. حتما با سئوکار یک قرارداد تنظیم کنید که به رسمیت این همکاری انجام شود.

حقوق سئوکار چقدر است؟

حقوق سئوکاران کاملا متفاوت است و بر اساس میزان تجربه و زمانی که میگذارند این عدد کاملا متفاوت است. سئو کاری که تجربه بالایی دارد و یک کار روتین را در زمان کمی انجام می دهد با سئوکاری که تجربه ای ندارد و زمان زیادی میگذارد کاملا متفاوت است رنج حقوق سئوکاران حدودا بین 5 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان در ایران است. ولی یقینا در همان ابتدا همین 5 میلیون تومان هم شاید برای شروع پروژه زیاد باشد.

چگونه سئوکار شویم؟

در ابتدا سعی کنید یک نمونه کار برای خودتان داشته باشید. نیازی نیست برای یک کلمه پر رقابت این کار را انجام دهید. یک کلمه بی رقابت هم باشد نشان می دهد که شما مسیر را میدانید و می توانند در ابتدا برای کلمات کم رقابت به شما اعتماد کنند.

برای اینکه یک متخصص سئو یا سئو کار شوید باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. تا می توانید در وبینارها شرک کنید و متخصصین سئو را در اینستاگرام دنبال کنید، یک پروفایل لینکدین برای خود بسازید و شروع به تولید محتوا کنید. مفاهیمی که بلد هستید را منتقل کنید تا دیگران با شما آشنا شوند.

پیشنهاد میکنم کتاب ماراتون سئو را تهیه کنید که مثل یک راهنما می تواند در مسیر سئو یک سایت به شما کمک کند.

[/fusion_text]
مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله سئوکار کیست؟ + 3 گروه اصلی سئو کاران تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه سئو فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)