۴ درسی که از سئو سایت وردپرس آموختم

افزایش سئو سایت وردپرس ساده است. تجربه من در سئو بیش از 10 سایت وردپرسی باعث شد که این مقاله را بنویسم. در این محتوا نکاتی ساده و کاربردی برای افزایش سئوی وردپرس ارائه داده‌ایم.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11
سئو سایت وردپرس آسان است. کافیست اقداماتی را انجام دهید تا در صدر قرار گیرید.
سئو سایت وردپرس آسان است. کافیست اقداماتی را انجام دهید تا در صدر قرار گیرید.

همه ما سئو در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دوست داریم. بهبود سئو سایت وردپرس است که ارتباط مستقیمی با رشد تجارت ما دارد. استفاده از تجربیات افراد متخصص در هر زمینه‌ای جزو ساده‌ترین راه‌ها برای پیشرفت سریع بوده است. به همین دلیل کارشناسان خط یک تجریبات خود در مورد سئوی سایت را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

بیایید در مورد ۴ درس از مهم‌ترین مطالبی که ما از اصول سئو در وردپرس آموخته‌ایم، صحبت کنیم.

درس اول؛ مشخص کردن اجزا کلیدی محتوا

۴ درس مهم در سئو سایت وردپرس

محتواها قسمت‌های مختلفی دارند که مشخص کردن تمام آن‌ها در سئوی‌ وب سایت شما اهمیت بسیاری دارد.

  • یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر محتوا کلمه کلیدی آن است. حتما می‌دانید که موتورهای جست و جو معمولا با استفاده از کلمات، نتایج را به کاربران نشان می‌دهند. بنابراین لازم است برای محتواهای متنی، تصویری و ویدیویی کلمه کلیدی مناسبی تعیین کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده درست از کلمه کلیدی در بهبود سئو سایت ودرپرس اهمیت بسیاری دارد. تعداد زیاد کلمه کلیدی، نتیجه معکوس خواهد داشت.
  • یکی دیگر از اجزا مهم عنوان و توضیحات متای محتوای شماست. شاید باور نکنید که همین چند جمله کوتاه تا چه اندازه در سئوی سایت مورد نظر شما تأثیر دارند. به خاطر داشته باشید که استفاده از کلمه کلیدی در عنوان و متای توضیحات ضروری است.
  • زیر عنوان‌ها و پاراگراف‌ها در محتوای متنی از اهمیت بسیاری برخوردارند. این موضوع همچنین در جذب کاربر شما تأثیر بسزایی دارد.

درس دوم؛ لینک سازی

لینک‌ها مسیرهای ارتباطی در دنیای اینترنت هستند و توجه به آن‌ها ضروری است. برای افزایش سئو سایت وردپرس، از کلمات معنی دار برای لینک‌ها استفاده کنید. لینک‌هایی که شامل اعداد و حروف بی‌معنی هستند، تأثیر مثبتی در سئو سایت مورد نظر شما ندارند. اگر توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که محتواهای صفحه اول گوگل معمولا دارای لینک‌هایی هستند که موضوع محتوا را مشخص می‌کند.

نکته مهم بعدی که در مورد لینک‌ها باید بدانید، استفاده درست از لینک‌های داخلی و خارجی وب سایت است. سعی کنید در تمام محتواهای خود، لینک‌های داخلی استفاده کنید. البته استفاده بی‌رویه از این لینک‌ها تأثیر منفی روی سئو وب سایت وردپرسی خواهد داشت.

لینک‌های خارجی از دیگر لینک‌های موثر بر سئوی وب سایت هستند. سعی کنید این لینک‌ها را از وب سایت‌های معتبر بگیرید. به خاطر داشته باشید که تعداد زیاد لینک‌های خارجی و لینک گرفتن از وب سایت‌های نامعتبر در گوگل ممکن است باعث کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو شود.

درس سوم؛ از هر افزونه سئو سایت وردپرس استفاده نکنید.

افزونه‌های سئو مزایای بسیاری دارند. استفاده از آن‌ها باعث ارتقای سئوی وب سایت مورد نظر شما می‌شود. اما نباید برای تست یک افزونه سئو را نصب کنید و مدتی با آن کار کنیم و سپس آن را دور بیاندازیم و یکی دیگر نصب کنیم. این کار باعث لطمه بسیار زیادی در وب سایت شما می شود.

افزونه‌های سئو تنوع زیادی دارند و می‌توانند متناسب با کاربرد مورد نظر شما مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال افزونه‌‌ی SEO YOAST یکی از بهترین افزونه ها برای افزایش رتبه سایت شماست. به یاد داشته باشید این افزونه تنها به شما قوانینی را اعلام میکند و شما تا آن ها را اجرا نکنید نمی توانید در گوگل رتبه بگیرید.

درس چهارم؛ هر هفته عملکرد وب سایت را بررسی کنم.

سئو ارتباط مستقیمی با تعامل کاربران با سایت شما دارد.

منظور از عملکرد وب سایت این است که سرعت سایت و صفحات به خوبی لود می شود؟ لینک ها به درستی در صفحات اعمال شده است یا خیر و …. این موارد باعث می شود که استراتژی و عملکرد خود را بصورت مداول بهبود دهیم.

اصل کار سئو و موتورهای جست و جو برای جلب رضایت مخاطبان است. بنابراین اگر بتوانید توجه مخاطبان خود را جلب کنید و آن‌ها را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید، بدون شک سئوی سایت پیشرفت می‌کند. شما با ارائه محتواهای مختلف و بررسی عملکرد آن‌ها می‌توانید در مورد سلیقه و مطالب مورد علاقه کاربران اطلاعات جامعی به دست آورید. این اطلاعات جزو مفیدترین دارایی‌های شما در تجارت آنلاین هستند. پس از آن‌ها استفاده کنید و با توجه به آن‌ها استراتژی‌های جدیدی برای تولید محتوا ایجاد نمایید.

نتیجه گیری

تجارت آنلاین و استفاده از وب سایت‌ها برای دستیابی به اهداف مختلف کار سختی نیست. استفاده از سئو سایت وردپرس، موتورهای جست و جو را با شما همراه می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جایگاه سایت‌های اول در موضوع مورد نظر خود دست پیدا کنید. خط یک آماده ارائه بهترین خدمات و پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه است.

نویسنده: تیم خط یک

منبع: خط یک

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله ۴ درسی که از سئو سایت وردپرس آموختم تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه سئو فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)