3 اشتباه گرفتن بک لینک که سئو سایت شما را نابود میکند

بک لینک در سئو یکی از روش های جذاب کسب درآمد می باشد و در کنار آن می تواند با داشتن یک برنامه ریزی دقیق، باعث محبوبیت وب سایت شما شود. اما استفاده از این روش الزاماتی دارد که باید در ابتدا مورد بررسی قرار بگیرد و حتما باید قبل از استفاده از این روش بخش هایی از آن مورد بررسی قرار گرفته شود.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11
3 اشتباه گرفتن بک لینک که سئو سایت شما را نابود میکند
3 اشتباه گرفتن بک لینک که سئو سایت شما را نابود میکند

به این موضوع توجه کرده اید که امکان دارد استفاده از بک لینک در سئو باعث برعکس شدن رتبه شما و تنفر گوگل از وب سایت شما شود؟ داشتن و خرید بک لینک موثر به تنهایی برای افزایش رتبه وب سایت مناسب نیست و وبمستران به خوبی می دانند که به منظور دریافت بک لینک مناسب؛ باید شرایط خاصی را مورد بررسی قرار دهند. خط یک به شما توصیه می کند با خواندن این مقاله نگرش جدیدی نسبت به بک لینک ها و دلایل اهمیت آن بدست آورید.

خرید بک لینک چیست و چه مزایایی دارد؟

در کل وب سایت هایی هستند که از نظر رتبه در گوگل و در بین کاربران بسیار محبوب هستند و می توانند با دریافت مبلغی که براساس رنک و رتبه وب سایت می باشد، لینک شما را در یک صفحه و یا صفحات مختلف خود قرار دهد، این روش به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که وب سایت های معتبر از محتواهای آن استفاده کرده اند، همین روش به سادگی می تواند سبب افزایش محبوبیت وب سایت شما در گوگل شود

اما استفاده از این مورد در سئو نیازمند کمی دقت می باشد، حال در ادامه مقاله می توانید 3 اشتباه رایج در هنگام دریافت بک لینک را بخوانید و راهکارهایی را بدست آورید.

3 اشتباه گرفتن بک لینک که سئو سایت شما را نابود میکند

1. دریافت بک لینک از صفحات کم اهمیت

اگر صفحات مختلفی را برای قرار گیری لینک وب سایت خود در آنها در نظر گرفته اید، حتما نوع و کیفیت وب سایت را مورد بررسی قرار دهید. داشتن بک لینک های زیاد و یا غیر معتبر از سایت های ضعیف می تواند باعث کاهش رتبه و عملکرد شما در سئو و کاهش رتبه شما در گوگل شود و از طرفی نیز سبب ایجاد مشکل در هنگام استفاده از بک لینک در سئو می شود.

حتما صفحه ای که می خواهد به شما لینک دهد را مورد بررسی قرار دهید و مشخص کنید که آیا این صفحه مورد قبول گوگل و کاربران بوده است یا خیر، داشتن یک صفحه بسیار محبوب که لینک شما نیز به عنوان بک لینک در آن قرار گرفته باشد، می تواند ضامن پیروزی سریع تر شما در امر سئو باشد.

برای بررسی اعتبار صفحه از ابزار moz استفاده کنید. کافیست وارد سایت شوید. البته نیاز است که در سایت ثبت نام کرده باشید. در مرحله بعد مجدد به لینک بالا مراجعه کنید وآدرس مورد نظر را وارد کنید.

3 اشتباه گرفتن بک لینک که سئو سایت شما را نابود میکند

Pa نشان دهنده اعتبار صفحه است. هرچقدر این عدد بالاتر باشد بهتر است.

2. دریافت بک لینک از مزرعه لینک

اگر در صفحه اول یک سایت می خواهید از روش بک لینک در سئو استفاده کنید، حتما باید رتبه وب سایت و بازدید های آن را مورد بررسی قرار دهید. داشتن ترافیک مناسب کاربری و همچنین تولید محتوای جذاب و کاربر پسند و محبوب بودن آن از نظر گوگل دلایلی می باشد که می تواند باعث افزایش اهمیت بک لینک شما در آن سایت شود.

بسیاری از وب سایت ها به دلیل داشتن محتوای کپی و یا نداشتن زمان و روش خاصی در تولید محتوا، همیشه از سوی گوگل ترد شده اند و دریافت بک لینک از این وب سایت ها به منظور شکست و صرف هزینه اشتباه در بک لینک گیری می باشد و می تواند تاثیر بک لینک در سئو را برای شما برعکس نماید. پس سعی کنید رتبه الکسا، میزان ترافیک و یا محبوبیت وب سایت را مورد بررسی قرار دهید.

برای بررسی اینکه این سایت اسپم ارسال میکند یا نه از ابزار moz استفاده میکنیم. پارامتری که این ابزار در اختیار ما قرار می دهد Spam Score است. که نشان دهنده این است که این سایت چقدر اسپم ارسال میکند.

کافیست وارد این لینک شوید. و آدرس مورد نظر را وارد کنید.

3 اشتباه گرفتن بک لینک که سئو سایت شما را نابود میکند

در قسمت مشخص شده نشان داده شده که مقدار آن یک درصد است. این مقدار اگر بین 1 تا 3 باشد عالیست و نشان دهنده این است که لینک اسپم تولید نمیکند.

3. عدم ارتباط محتوایی بین وب سایت ها

می خواهید از وب سایتی که دارای ارتباط محتوایی با وب سایت شما نیست، بک لینک تهیه کنید؟ اگر با این روش بخواهید وب سایت خود را با استفاده از بک لینک در سئو پیشرفت دهید، تنها نابودی همراه وب سایت شما خواهد بود. حتما دقت کنید که اگر در حال خرید بک لینک هستید و میخواهید از وب سایت های مختلف به منظور افزایش رتبه سئو خود استفاده کنید.

وب سایت هایی را انتخاب کنید که تا حدود زیادی دارای ارتباط محتوایی با شما باشند، زیرا گوگل با بررسی محتواهای موجود در هر دو سایت می تواند به راحتی مشخص کند که یک لینک بر اساس ارزش محتوایی ایجاد شده است و یا بر اساس خرید و دریافت مبلغی پول قرار گرفته شده است و رعایت نکردن این موضوع مهم تنها می تواند باعث نابودی وب سایت شما شود.

این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که تنها روش رشد شما در گوگل داشتن محتواهای جذاب و کاربرپسند می باشند، پس حتما به مغایرت های محتوایی در هنگام بک لینک به خوبی دقت کنید.

نتیجه گیری

سعی کنید همیشه در هنگام خرید و یا دریافت بک لینک به منظور افزایش سئو خود، حتما سایت هایی که از لینک های شما استفاده کرده اند را بررسی کنید. خرید بک لینک در سئو امریست که الان در بین وب سایت ها بسیار باب شده است،

اما این روش شامل پرداخت هزینه های بسیار زیادی می شود، به همین منظور رعایت اصول مختلفی که خط یک با گردآوری مقاله بالا در اختیار شما قرار داده است، میتواند سبب راحتی کار شما در تولید یک بک لینک و افزایش سئو سایت شما شود، داشتن محتوای موثر و دقیق به مرور زمان باعث می شود تا بتوانید روش افزایش بک لینک موثری را در پیش بگیرید و از این طریق اعتبار خود را در گوگل افزایش دهید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله 3 اشتباه گرفتن بک لینک که سئو سایت شما را نابود میکند تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه سئو فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)