پشت پرده تولید کنندگان حرفه ای محتوا

ما در تولید محتوا کم می آوریم. مدتی تولید محتوا میکنیم ولی بعد از مدتی بخاطر مشغله یا هر چیز دیگه آن را رها میکنیم. در این مقاله می خوام از نگاه بالاتری تولید کنندگان حرفه ای را بررسی کنم و ببینیم تولید کنندگان حرفه ای این مشکلات را چگونه برطرف کرده اند. عامل اصلی موفقیت تولید کنندگان محتوا عامل اصلی این دوستان بی شک استمرار است. بدون استمرار در تولید محتوا شکست میخوریم. این نکته را بارها در سخنرانی ها، کارگاه ها و شبکه های اجتماعی خود بیان کرده اند. آیا شما در تولید محتوا استمرار دارید؟ مثال جدید […]

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

ما در تولید محتوا کم می آوریم. مدتی تولید محتوا میکنیم ولی بعد از مدتی بخاطر مشغله یا هر چیز دیگه آن را رها میکنیم. در این مقاله می خوام از نگاه بالاتری تولید کنندگان حرفه ای را بررسی کنم و ببینیم تولید کنندگان حرفه ای این مشکلات را چگونه برطرف کرده اند.

عامل اصلی موفقیت تولید کنندگان محتوا

عامل اصلی این دوستان بی شک استمرار است. بدون استمرار در تولید محتوا شکست میخوریم. این نکته را بارها در سخنرانی ها، کارگاه ها و شبکه های اجتماعی خود بیان کرده اند.

آیا شما در تولید محتوا استمرار دارید؟

مثال جدید استمرار در تولید محتوا

فرض کنید یک چاه عمیق جلوی پای شما قرار گرفته است و شما وظیفه دارید این چاه را پر کنید. تنها راهی که می توان این چاه را پر کنید برگه هایی هست که بیشمار در کنار خود دارید.

چقدر زمان میبرد که این چاه پر شود؟

آیا این چاه با این برگه ها پر می شود؟

دقیقا تولید محتوا اینچنین است. ما نیاز به تولید محتوای مستمر داریم که در طولانی مدت نتیجه آن را ببینیم. ولی در این مسیر چالش ها و مشکلات بسیار زیادی وجود دارد. ولی یقینا این چالش ها و مشکلات تنها برای ما بوجود نیامده و تنها ما نیستیم که با این موارد دست و پنجه نرم میکنیم.

تولید کنندگان حرفه ای محتوا استمرار را عامل اصلی موفقیت در محتوا می دانند. ولی تولید محتوا وقتی بخوایم در طولانی مدت انجامش دهیم کار ساده ای نیست.

نیاز به زمان دارد!

در کتاب ها و رفرنس های بسیار زیادی آمده که اگر 21 روز یک کار را انجام دهیم دیگه عادت می شود. ما هرچقدر این کار را بصورت روتین انجام دهیم باز هم کافی نیست. زیرا نیاز به بهبود مستمر دارد.

باید رقیبان را بررسی کنیم و بصورت مرتب محتوای خود را بهبود دهیم و این نیازمند زمان است.

چرا استمرار نداریم؟

من تحقیقات زیادی انجام دادم. من وقتی چند روز در اینستاگرام پستی منتشر نمیکنم خودم را شماتت میکنم! بعد از اینکه از خود گله مند میشوم به دنبال دلیل عدم استمرار خود هستم و یکی از موارد زیر را عامل عدم استمرار خود میدانم:

  • در تولید محتوا باید اطلاعتم را افزایش دهم که سریع تر تولید محتوا کنم
  • مدیریت زمان بلد نیستم و باید در این مورد کار کنم
  • اهمال کاری میکنم و باید روی خودم کار کنم

جالب اینجاست که وقتی تا حدودی این موارد را در خود برطرف میکردم باز هم کار به درستی انجام نمیشد! زیرا من گاهی مریض میشدم، شاید روز خوبی را آغاز نمیکردم و کار به درستی انجام نمیشد. در کل هروقت من حالم خوب بود کار به درستی انجام میشد ولی وقتی حالم خوب نبود کار با کیفیتی دیگری دنبال میشد!

تصمیم گرفتم که تحقیق کنم ببینم تولید کنندگان حرفه ای چگونه تولید محتوا می کنند.

چگونه تولید کنندگان محتوا این مشکل را حل کردند؟

وقتی متوجه شدم که تولید کنندگان حرفه ای هم مثل من بودند خیلی خوشحال شدم 😊

تولید کنندگان حرفه ای هم گاهی مریض می شوند.

تولید کنندگان حرفه ای هم شاید روز بدی را آغاز کنند.

متوجه شدم که تولید کنندگان حرفه ای چقدر به مسافرت های مختلف می روند و تولید محتوا سایت و شبکه های اجتماعی آن ها طبق روال و پر انرژی انجام می شود.

من هم مثل شما فکر میکردم که تنها بخاطر وجود کارمند است و چون من نمیتونستم کارمندی استخدام کنم همان موقع ذهنم این ایده را رد میکرد.

تحقیق کردم ببینم این تولید کنندگان حرفه ای دقیقا چه کارهایی را انجام می دهند که انقدر منظم و با کیفیت تولید محتوا می کنند. متوجه شدم که این تولید کنندگان حرفه ای از اهرم استفاده میکنند.

اهرم تولید محتوا

اهرم ها به ما کمک میکنند که با یک نیرو کم وزنه های سنگینی جا به جا کنیم و این اهرم ها در تولید محتوا به ما کمک میکنند که خیلی حرفه ای تر بتونیم تولید محتوا کنیم.

اهرم ها در تولید محتوا به 3 دسته تقسیم می شوند.

شاید در فکر این باشید که برای تولید محتوا حتما نیاز به کارمند داشته باشید ولی شرایط استخدام را نداشته باشید. در صورتی که می توانید ویدیو های نیمه آماده بسیار زیادی تهیه کنید و به یک فریلنسر بدهید تا آن ها را برای شما بصورت حرفه ای ویرایش و تدوین کند و هزینه تنها انجام این کار را که بسیار پایین تر از حقوق یک کارمند است به او بپردازید.

تولید محتوای با کیفیت جزئیات بسیار بالایی دارد. تولید کنندگان محتوای مبتدی این فرآیند ها را حفظ می کنند! مثلا در هنگام ویرایش ویدیو حفظ کرده اند که در ابتدا باید تپق گیری کنند و بعد کادر بندی کنند و …. ولی جزئیات هر کدام از این مراحل را در هر بار تجربه میکنند. با فرآیند نوشتن این مراحل اشتباه کمتری رخ می دهد.

ابزار ها و اپلیکیشن هایی به ما کمک میکنند که تولید محتوا را به سادگی انجام دهیم. اپلیکیشن هایی مثل اینشات از همین دسته اند ولی در این وبینار ابزار ها و اپلیکیشن هایی را معرفی میکنیم که کمتر کسی از آن ها استفاده میکنند و بسیار کاربری است.

در وبینار 3 اهرم در تولید محتوا این 3 اهرم را با جزئیات و ایده های بسیار زیادی بررسی خواهم کرد.

برای ثبت نام زود هنگام در این وبینار روی عکس زیر کلیک کنید.

[/fusion_text]
مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله پشت پرده تولید کنندگان حرفه ای محتوا تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)