چگونه بازاریابی محتوای مقاله نوشته شده را انجام دهیم؟

بعد از استراتژی و تولید محتوا، بازاریابی محتوای مقاله یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه داشته باشید. در این مقاله خط یک نکات مهمی در زمینه بازاریابی محتوای متنی به شما ارائه داده است.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

زمانی که صحبت از محتوا می‌شود، بسیاری از ما تنها به محتواهای متنی توجه نشان می‌دهیم. در واقع می‌توان گفت بازاریابی محتوای مقاله در تجارت آنلاین امروز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارها در گذشته با مشتریان خود تماس می‌گرفتند و در مورد محصولاتشان اطلاعاتی به آن‌ها ارائه می‌دادند. اما امروزه گوگل و اینترنت ما را به سوی استفاده از کلمات و نوشتن سوق داده است. بنابراین باید با تکیه بر روش‌های بازاریابی محتوایی تجارت خود را پیش ببریم.

همه ما هرروز با فوج عظیمی از اطلاعات روبرو هستیم. در واقع از همان صبح که تلفن همراهمان را چک می‌کنیم، ممکن است مشغول مطالعه محتواهای متنی ‌شویم. به یاد داشته باشید که تنها محتواهای قدرتمند در ذهن مخاطبان شما باقی می‌مانند. در کنار محتوای باکیفیت باید روش‌های بازاریابی محتوای مقاله را نیز بدانید تا بتوانید بر ذهن مشتریانتان اثر بگذارید. در این مقاله از خط یک توضیحات کاملی در مورد این موضوع ارائه داده‌ایم.

پیش از هرچیز مشخص کنید که چه کسانی قرار است محتوای شما را بخوانند؟

شناخت مخاطبان جزو اولیت‌های بازاریابی محتوای مقاله است.

آیا می‌دانید اهداف بازاریابی محتوا در مجموعه شما چیست؟ چرا می‌خواهید کاربران محتواهای شما را بخوانند؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ آیا اهل مطالعه‌اند یا بیشتر به تصاویر علاقمندند؟

حتما می‌دانید که پیش از دست به قلم شدن برای تولید محتوا باید اطلاعاتی در مورد مخاطبان و سلیقه آن‌ها به دست آورید. سعی کنید اطلاعات را در همان مرحله یادداشت کنید؛ چون برای بازاریابی محتوا نیز به آن‌ها نیاز خواهید داشت. در واقع اگر مخاطبان خود را نشناسید، نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. بنابراین نمی‌توانید مقاله‌هایتان را به آن‌ها نشان دهید.

پیشنهاد خط یک برای اینکار این است که قبل از نوشتن مقاله برای مقاله مد نظر یک شناسنامه تهیه کنید. این شناسنامه شامل محتوایی است که با این محتوا می توانیم بهتر مقاله مورد نظر را بازاریابی کنیم.

بازاریابی محتوای مقاله در چه فضاهایی باید انجام شود؟

هنگامی که در حال چیدن استراتژی محتوا هستید، بهتر است دورنمایی از بازاریابی نیز در ذهن خود داشته باشید. بیایید جمله قبلی را به زبان ساده‌تر بیان کنیم.

شما باید مقاله را متناسب با سلیقه مخاطب و فضای انتشار آن بنویسید. بنابراین از همان ابتدا باید بدانید که محتوا در کجا و برای چه کسانی منتشر خواهد شد. سعی کنید بفهمید که اعضای بازار هدف شما بیشتر در کدام قسمت از فضای آنلاین فعالیت می‌کنند. محتواهای مقاله بیشتر برای فضای وب‌ و برخی از اپلیکیشن‌های فضای مجازی به کار می‌روند.

زمانی که فضای مناسب برای انتشار محتوا را پیدا کردید، باید به سراغ تبلیغات بروید. دریافت بک‌لینک، بازاریابی ارجاعی، گوگل ادوردز و ایمیل مارکتینگ از مهم‌ترین کارهایی هستند که می‌توانید برای تبلیغات انجام دهید.

سعی کنید به وب‌سایت خودتان محدود نشوید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی را مدیریت می‌کنید، می‌توانید با سایت‌های پلتفرمی نیز همکاری داشته باشید. سایت‌های پلتفرمی، سایت‌هایی هستند که گروه‌های مختلف مشتری و ارائه دهنده خدمات و محصولات را به یکدیگر متصل می‌کنند.

تفاوت بازاریابی محتوای متنی با سایر محتواها

در بازاریابی محتوا علاوه بر تکنیک به خلاقیت نیاز دارید.

نمی‌توان تعیین کرد که بازاریابی برای کدام محتوا سخت‌تر است. در واقع بازاریابی محتوا کار سختی نیست! شما با در پیش گرفتن روش‌ها و متدهای صحیح می‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید. تنها کافی است کمی صبور باشید. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های میان بازاریابی محتوای متنی و سایر محتواها اشاره می‌کنیم.

  • فضای بازاریابی: اینستاگرام بهترین فضا برای محتوای تصویری، یوتیوب بهترین فضا برای بازاریابی ویدیویی و فضای وب بهترین انتخاب برای بازاریابی محتواهای متنی است. شما باید برای بازاریابی محتوا در هر فضایی رویکرد خاصی در نظر داشته باشید.
  • مخاطبان: برخی از تولیدکنندگان محتوا تصور می‌کنند که ما ایرانی‌ها کم مطالعه می‌کنیم. به همین دلیل محتواهای تصویری، نسبت به نمونه‌های متنی بهتر عمل می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از ما برای دستیابی سریع به پاسخ سوالاتمان ترجیح می‌دهیم متنی را بخوانیم.

نتیجه‌گیری

بهترین پیشنهادی که خط یک برای شما دارد، این است که هیچ کلمه دیگری بعد از «بازاریابی محتوا» قرار ندهید. یعنی نیازی نیست آموزش بازاریابی محتوای متنی شما متفاوت از آموزش بازاریابی محتوای ویدیویی باشد. اصل همه این‌ها شبیه به یکدیگر است. تنها باید هوشمندانه عمل کنید و محتوایی را تولید کنید که مخاطبتان به آن نیاز و علاقه دارد. تجارت آنلاین بیشتر از تحصیلات آکادمیک و آموزش به خلاقیت تاجران در این زمینه متکی است. بنابراین خلق روش‌های خاص و نوین بازاریابی محتوا ممکن است باعث به دست آوردن نتایج بی‌نظیری شود.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله چگونه بازاریابی محتوای مقاله نوشته شده را انجام دهیم؟ تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)