۳ نمونه تقویم بازاریابی محتوا

پلتفرم‌های تقویم بازاریابی محتوا تنوع بسیاری دارند. این پلتفرم‌ها را می‌توان به دو نوع کاغذی و دیجیتال تقسیم‌بندی کرد. در این مقاله در مورد انواع آن‌ها توضیحاتی ارائه شده است.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11
۳ نمونه تقویم بازاریابی محتوا
۳ نمونه تقویم بازاریابی محتوا

تقویم بازاریابی محتوا یکی از وسایلی است که به شما در مدیریت ساده‌تر محتواها کمک می‌کند. بدون شک زمانی که وارد دنیای آنلاین می‌شوید و یک شبکه اجتماعی یا وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید، ایده‌های مختلفی برای محتواسازی به ذهنتان می‌رسد. ایده‌هایی که باید مدیریت شوند، ساخته و پرداخته شوند و در انتها به پست‌هایی برای وب‌سایت یا حساب شما در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوند.

وب‌سایت‌های بزرگ نیاز به تولید محتوای منسجم در حجم عظیمی دارند. حتی ممکن است تیم تولید محتوایی داشته باشند که شامل افراد زیادی است. یکی از ساده‌ترین راه‌های ایجاد هماهنگی برای پست‌ها و دستیابی به اهدافی که از دیجیتال مارکتینگ دارید، استفاده از تقویم تولید محتواست.

مزایا و کاربردهای این وسیله، ما را بر آن داشت که در خط یک مقاله‌ای درباره ۳ نمونه تقویم محتوا و مزایای هرکدام تألیف کنیم تا راهنمایی برای شما در این زمینه باشد.

تقویم بازاریابی محتوا روی کاغذ

۳ نمونه تقویم بازاریابی محتوا

شما کدام نوع تقویم بازاریابی محتوا را انتخاب می‌کنید؟

تقویم‌های کاغذی ساده‌ترین نمونه تقویم تولید محتوا هستند. شما می‌توانید یک سررسید را تبدیل به تقویم محتوا کنید و یا تقویم‌هایی را خریداری کنید که پلتفرم آماده دارند. در این پلتفرم می‌توانید برنامه‌ای برای هر روز یادداشت کنید و تیم تولید محتوا را در راستای تحقق اهداف ماهانه یا سالانه‌ی سازمان هدایت کنید. شما می‌توانید برای هرروز برنامه‌ متناسبی در دفتر خود یادداشت کنید و با توجه به آن به برنامه‌ریزی و هدایت تیم بپردازید.

بسیاری از افراد بر این باورند که برنامه‌ریزی و نوشتن روی کاغذ همیشه تأثیر بهتری دارد. سررسیدهای کاغذی علاوه بر این که به شما در برنامه‌ریزی راحت‌تر و سازمان‌دهی محتواها کمک می‌کنند، باعث می‌شود نسخه‌ای همیشگی از تجربه‌های کاری و روند پیشرفت کسب و کارتان در قفسه اتاق کارتان داشته باشید.

تقویم محتوا دیجیتال

۳ نمونه تقویم بازاریابی محتوا

قابل حمل بودن یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تقویم دیجیتال است.

هر ابزاری می‌تواند یک پلتفرم دیجیتال برای تقویم تولید محتوای شما باشد. به عنوان مثال برخی از افراد از فایل‌های اکسل برای برنامه‌ریزی و تقویم روزانه‌ی محتوا استفاده می‌کنند. اما این برنامه برای افرادی که می‌خواهند توضیحات بیشتری در تقویم خود ثبت کنند، انتخاب مناسبی نیست. چنین افرادی می‌توانند از دیگر برنامه‌های آفیس مانند ورد استفاده کنند.

تقویم تولید محتوا دیجیتال یک مزیت مهم نسبت به نمونه‌های کاغذی دارند. شما می‌توانید به راحتی در تمام موقعیت‌ها از آن‌ها استفاده کنید. اگر سررسید کاغذی خود را جا بگذارید، دیگر به اطلاعات آن دسترسی نخواهید داشت. اما مدارک دیجیتال را می‌توانید با استفاده از یک فلش مموری همیشه و همه جا همراه خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید با استفاده از حساب گوگل یا سایر حساب‌هایی که از حافظه ابری بهره‌مندند، به تقویم تولید محتوای دیجیتال دسترسی داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید که باید آن را در حسابتان قرار دهید.

شما می‌توانید با توجه به برنامه‌ها و فاکتورهای موجود در تقویم تولید محتوا، از برنامه‌های مختلف ارائه شده برای دسکتاپ و گوشی استفاده کنید. اگر نمی‌دانید که در تقویم باید چه اطلاعاتی را ثبت کنید، بهتر است به سراغ نمونه سوم پلتفرم‌ها بروید.

در آموزش بازاریابی محتوا نکات بسیار زیاد دیگری را گفتم که می توانید آن را مطالعه کنید.

در تقویم تولید محتوا چه چیزی قرار دهیم؟

یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت تقویم تولید محتوا تعیین قسمت‌های مختلف آن است. هر استارتاپ یا کسب‌وکاری باید با توجه به زمینه کاری و اعضای تیم، برای موضوعات مختلفی برنامه‌ریزی داشته باشد.

  • در هرروز باید چند محتوا بارگزاری کنید؟ چه موقع از روز بهترین زمان برای بارگزاری است؟
  • نوع محتوای مورد نیاز برای هر روز.
  • بازخوردهای هر محتوا چگونه بوده است؟
  • منابعی که از آن‌ها برای تولید محتوا استفاده می‌کنید چیست؟ اعتبار آن‌ها چقدر است؟
  • کلمات کلیدی مورد استفاده در محتواها.
  • نویسنده هر محتوا.
  • و… .

ممکن است بسیاری از مدیران تازه‌کار یا محتواسازانی که در این زمینه تجربه کاری کم‌تری دارند، در انتخاب این معیارها برای تقویم تولید محتوا با مشکل مواجه شوند. دانلود نمونه تقویم محتوا راهکار حل این مشکل است. در این دسته از تقویم‌ها فاکتورهای عمومی مختلف تعیین شده‌اند که برای همه کسب‌وکارها مناسبند.

نتیجه: کدام نوع را انتخاب کنیم؟

این که از کدام نوع تقویم بازاریابی محتوا استفاده می‌کنید، کاملا به شما بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان گفت که کدام یک نسبت به سایرین مزیت‌های بیشتری دارد. یا کدام‌یک انتخاب مناسب‌تری برای کسب‌وکاری خاص است.

می‌توان گفت تقویم تولید محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای تولید محتوا است. بهره‌مندی از یک روند منسجم در یادگیری بیشترین بازدهی را خواهد داشت. بنابراین استفاده از این وسیله چه برای یک شخص و چه برای یک تیم تولید محتوا لازم است.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله ۳ نمونه تقویم بازاریابی محتوا تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)