۴ درسی که از روش های بازاریابی محتوا رقیبان آموختم

روش های بازاریابی محتوا چیست؟ چگونه بیشترین بازدهی را از فضای آنلاین دریافت کنیم؟ چگونه در فضای مجازی موفق شویم؟ این سوالات و نمونه‌های مشابه جزو مهم‌ترین ابهام‌هایی هستند که مهمان افرادی می‌شوند که قصد ورود به دنیای تجارت آنلاین را دارند. در همین ابتدا باید بدانید که هیچ عصای جادویی در دنیای تجارت آنلاین وجود ندارد. بنابراین برای بازاریابی محتوا و جذب مخاطب باید تلاش کنید، آزمون و خطا داشته باشید و یاد بگیرید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای موفقیت در تجارت آنلاین انجام دهید، کاری است که خط یک در این مقاله انجام داده است. ما […]

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11
روش-های بازاریابی محتوا
روش-های بازاریابی محتوا
  • روش های بازاریابی محتوا چیست؟
  • چگونه بیشترین بازدهی را از فضای آنلاین دریافت کنیم؟
  • چگونه در فضای مجازی موفق شویم؟

این سوالات و نمونه‌های مشابه جزو مهم‌ترین ابهام‌هایی هستند که مهمان افرادی می‌شوند که قصد ورود به دنیای تجارت آنلاین را دارند. در همین ابتدا باید بدانید که هیچ عصای جادویی در دنیای تجارت آنلاین وجود ندارد. بنابراین برای بازاریابی محتوا و جذب مخاطب باید تلاش کنید، آزمون و خطا داشته باشید و یاد بگیرید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای موفقیت در تجارت آنلاین انجام دهید، کاری است که خط یک در این مقاله انجام داده است. ما درس‌هایی از روش های بازاریابی محتوای رقیبان آموخته‌ایم و آن‌ها در قالب این نوشته به شما ارائه داده‌ایم. این چهار مورد می‌توانند چهار درس مهم در آموزش بازاریابی محتوا باشند.

درس اول؛ مخاطبان خود را بشناسید.

۴ درسی که از روش های بازاریابی محتوا رقیبان آموختم

استفاده از تمام روش های بازاریابی محتوا شما را رو به جلو پیش می‌برند.

بیایید با یک مثال شروع کنیم. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یک فروشنده می‌تواند تولیدکننده خوبی باشد؛ اما یک تولیدکننده لزوما فروشنده خوبی نیست. چرا؟ مهم‌ترین مزیت یک فروشنده ارتباط او با مشتریان است. فروشنده‌ها به خوبی مشتریان را می‌شناسند و از جزئیات سلیقه آن‌ها در حیطه محصولات خود اطلاع دارند. بنابراین می‌توانند بهترین محصولات را برای آن‌ها تولید کنند. اما تضمینی برای اینکه یک تولیدکننده نیاز دقیق مشتری را بشناسد، وجود ندارد. این یکی از شباهت‌های تجارت سنتی و آنلاین است.

به خاطر داشته باشید که سایت شما در هر زمینه و با هر موضوعی که باشد، شناخت مخاطبان جزو مهم‌ترین اجزا بازاریابی محتوا برای شما است. بنابراین باید با توجه به سلیقه و برای جلب نظر آن‌ها بهترین‌ها را فراهم کنید.

برای اینکه مخاطب خود را بشناسید یک فرد فرضی را روی کاغذ بکشید و بعد به چند سوال زیر پاسخ دهید. بعد از پاسخ به این پرسش ها متوجه می شوید که برای چه شخصی محتوا تولید میکنید:

  • بیشتر مخاطبین من در کجا حضور دارند؟
  • مخاطبین من چه سوالاتی دارند؟
  • مخاطبین من بیشتر از چه چیزی میترسند؟
  • مخاطبین من برای چه هدفی تلاش میکنند؟

درس دوم؛ استراتژی یکی از مهم‌ترین اصل روش های بازاریابی محتواست.

پیدا کردن بهترین استراتژی محتوا یکی از مهم‌ترین روش های بازاریابی محتواست. بعد از اینکه کاربران وب‌سایتتان را شناختید، اکنون باید بهترین محتوا را برای آن‌ها تولید کنید. با این کار می‌توانید آن‌ها را به کاربرانی دائمی برای صفحه یا سایت تبدیل کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا یعنی این که بدانید در هر وهله زمانی دقیقا چه کاری را باید انجام دهید. به عنوان مثال در ماه‌های ابتدایی باید روی جذب کاربران به سوی سایت یا صفحه خود تمرکز بیشتری داشته باشید. بعد از این که تعداد کاربران افزایش پیدا کرد، باید با استفاده از تولید محتوای جذاب آن‌ها را به مشترکانی برای فضای مورد نظرتان تبدیل کنید. این یکی از ساده‌ترین قسمت‌های استراتژی محتواست.

اگر در این زمینه تخصص ندارید، بهتر است برای یادگیری اقدام کنید یا از استراتژیست‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. پیشنهاد من این است که آموزش بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

درس سوم؛ همه جا حضور موثر داشته باشید.

این قسمت از روش های بازاریابی محتوا هم می‌تواند علت موفقیت و هم علت شکست شما باشد. منظور از حضور در همه فضاها این است که سعی کنید در فضای وب، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و… حضور داشته باشید. چرا که ممکن است در هرکدام از این فضاها مشتریان و کاربران جدیدی پیدا کنید. در فضای واقعی نیز فروشگاه‌هایی که شعبه‌های بیشتری دارند، موفق‌تر عمل می‌کنند.

نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید، کیفیت حضور شما در این فضاهاست. باید برای تمام صفحات خود در تمام قسمت‌ها زمان کافی داشته باشید و متناسب با هرکدام بازاریابی محتوایی انجام دهید. بنابراین اگر زمان کافی ندارید یا امکان مدیریت همزمان چند صفحه را ندارید، بهتر است روی یک فضا تمرکز داشته باشید.

درس چهارم؛ تحت هر شرایطی ادامه دهید.

۴ درسی که از روش های بازاریابی محتوا رقیبان آموختم

هرگز مزایای بازاریابی محتوا را فراموش نکنید.

همیشه ادامه دهید. خواه دیگر روش های بازاریابی محتوا به شما جواب داده باشند و موفق شده باشید؛ خواه به نتایج دلخواه خود دست پیدا نکرده باشید. می‌توان گفت این ساده‌ترین اصل بازاریابی محتوایی است. همیشه مزایای بازاریابی محتوا را در نظر داشته باشید.

خطر ادامه ندادن، در کمین افراد موفق نیز هست! ممکن است آن‌ها با دستیابی به اهداف خود دیگر محتواهای جذابی تولید نکنند و مخاطبان خود را از دست بدهند. مراقب باشید جزو این دسته از افراد قرار نگیرید!

نتیجه‌گیری؛ تجارت آنلاین ساده‌ است اما آسان نیست!

روش های بازاریابی محتوا تنوع زیادی دارند. شما باید با توجه به استعدادها و توانایی‌ها و ویژگی‌های کسب و کارتان بهترین روش را انتخاب کنید. روش های بازاریابی محتوا ساده هستند. یعنی نیازی نیست کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهید. اما این روش‌ها آسان نیستند، باید هوشمندانه کار کنید تا به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله ۴ درسی که از روش های بازاریابی محتوا رقیبان آموختم تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)