۴ راه ساده در استراتژی محتوا برای وب

استراژی محتو برای وب اولین گامی است که باید برای تجارت آنلاین بردارید. در این مقاله از خط یک به ۴ نکته اساسی در این زمینه اشاره شده است.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

دنیای آنلاین زندگی جدیدی برای ما انسان‌ها فراهم کرده است که در آن فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود. استراتژی محتوا برای وب، جایگاه شما را در این فضای وب تعیین می‌کند و اهیمت بسیاری دارد. به همین دلیل است که در این مقاله از خط یک به ۴ راه اشاره کرده‌ایم.

پیش از هر چیز به خاطر داشته باشید که انواع استراتژی تولید محتوا روش‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند. بنابراین باید با توجه به مخاطبان، کسب و کار و اهدافی که در نظر دارید، بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

۱. سه برنامه مهم برای مخاطبانتان در نظر بگیرید.

۴ راه ساده در استراتژی محتوا برای وب

تیم‌ورک بهترین براه برای طراحی استراتژ‌ی محتوا برای وب است.

اولین دلیل ایجاد استراتژی محتوا برای وب، جذب مخاطبان است. استراتژی دقیق همچنین سئوی سایت شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند مخاطبان بیشتری را به مجموعه اینترنتی شما جذب کند. بنابراین بهتر است برای کاربرانی که به سایتتان وارد می‌شوند، برنامه‌ای داشته باشید.

برای شروع سه تا از مهم‌ترین کارهایی که افراد با ورود به سایت شما انجام می‌دهند را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی را مدیریت می‌کنید، باید کاربران را به گونه‌ای هدایت کنید که از یک مشتری باالقوه به یک مشتری واقعی تبدیل شوند. مسیرهای مختلف را بررسی کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

مثلا مشتری در مرحله اول باید مقاله X را بخواند. در مرحله دوم باید در قسمتی ایمیل خود را وارد نماید. در مرحله سوم باید فایل مورد نظر را دانلود کند.

۲. نقشه محتوا و ویژن برای وب‌سایت خود تعیین کنید.

نقشه محتوا یکی از جدیدترین قسمت‌های استراتژی محتوا برای وب است. به همین دلیل بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند. رسیدن به اهدافی که برای سایتتان تعین کرده‌اید، در گرو نقشه‌ای است که برای تولید محتوای آن در نظر دارید. برای نقشه محتوا به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • منوی سایت شامل چه مواردی است و چگونه کار می‌کند؟
  • ساختار محتواها و اطلاعاتی که در سایت شما ارائه می‌شود، به چه شکل است؟
  • برای جذب مخاطبان به چه محتواها و چه صفحه‌هایی در سایت نیاز خواهید داشت؟
  • اولویت‌ها و اهداف وب‌سایت شما چیست؟

نقشه محتوا می‌تواند بین صفحات مختلف سایت شما، هماهنگی ایجاد کند. استفاده از آن همچنین باعث ایجاد تعادل بین محتواهای جدید و قدیمی می‌شود. این موضوع مهمی در لینک‌سازی داخلی و استراتژی محتوا برای وب است.

در نقشه محتوای خود موارد زیر را مشخص کنید.

  • برنامه صفحه اصلی وب‌سایت.
  • صفحه‌های مرتبط با لیست محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید.
  • صفحه‌هایی که قیمت و مشخصات محصولات و خدمات مختلف را مقایسه می‌کنند.
  • صفحاتی که به مخاطبان شما آموزش‌ها و اطلاعات ارائه می‌دهند.
  • لینک‌های داخلی که باید در محتواها استفاده کنید.

با تعیین موارد بالا می‌توانید به راحتی استراتژی محتوا برای وب را پیش ببرید.

۳. برنامه‌ای برای محتواهای مختلف داشته باشید.

۴ راه ساده در استراتژی محتوا برای وب

آموزش استراتژی محتوا را جدی بگیرید.

سئو به سوی استفاده از محتواهای متنوع پیش می‌رود. به همین دلیل لازم است در استراتژی محتوا برای وب به تولید انواع مختلف محتوا توجه داشته باشید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

به خاطر داشته باشید که ویدیوها می‌توانند رمز موفقیت وب‌سایت شما باشند. محتواهای تصویری و ویدیویی یکی از فاکتورهای اساسی در سئوی ۲۰۲۰ هستند. با محتوای ویدیویی می‌توانید محصولات خود را راحت‌تر بفروشید. سعی کنید برای هرکدام از انواع محتوا استراتژی خاصی طراحی کنید.

۴. به نکات فنی وب‌سایت توجه داشته باشید.

نکات فنی طراحی سایت یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود کاربران با سایت‌ شما ارتباط برقرار کنند. برای مثال سایت باید در زمان کوتاهی لود شود. کم‌ترین میزان لینک‌های شکسته را داشته باشد و از امکانات مختلفی بهره‌مند باشد.

این بخش یکی از قسمت‌هایی است که کم‌تر در استراتژی محتوا برای وب مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه به چند مورد از امکانات مورد نیاز برای سایت‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • هماهنگی بین ابزارهای مختلفی که برای طراحی سایت استفاده شده‌اند.
  • پشتیبانی از درگاه‌های پرداخت آنلاین.
  • وجود قسمت‌های مختلف مانند «تماس با ما». ممکن است برای ثبت نام کاربران فرم‌هایی طراحی کرده باشید، قرار دادن این فرم‌ها در وب‌سایت را فراموش نکنید.
  • امکان خرید اشتراک و دریافت ایمیل برای اطلاع‌رسانی.

نتیجه‌گیری؛ استراتژی محتوا برای وب باید جامع باشد.

اکنون دانستید که در طراحی استراتژی محتوا برای وب باید چه نکاتی را در نظر بگیرید. این روش‌ها به شما در آموزش بازاریابی محتوا و دستیابی به جایگاه مطلوبتان کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که استراتژی محتوا برای وب هم در سئو و هم در جذب مخاطبان شما تأثیرگذار است. خط یک همچنین می‌تواند در زمینه آموزش استراتژی محتوا به شما کمک کند.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله ۴ راه ساده در استراتژی محتوا برای وب تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)