۴ روش برای استراحت کارآفرینان تا از رمق نیفتند

آیا شما کارآفرین هستید یا قصد دارید در آینده کارآفرین شوید؟ باید از همین الان در جریان معضل شایع در گروه یعنی بی‌قرار بودن و کمبود استراحت قرار بگیرید. کارآفرینان به‌ندرت برای استراحت زمان پیدا می‌کنند. زندگی یک کارآفرین خیلی سریع می‌گذرد، تعهدات و ضرب‌العجل‌های بی‌پایان باعث استرس بیشتر آن‌ها می‌شود. اگر استراحت نکنید روی عملکرد و به تبع آن کسب‌وکار شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این شرایط شوروشوقتان کم می‌شود، مدام احساس خستگی می‌کنید و آن‌قدرها هم خوش‌بین نیستید و مشکلات سلامتی‌تان جدی خواهد بود. خیلی مهم است که به عنوان یک کار‌آفرین بین زندگی خانوادگی و کاری‌تان […]

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

آیا شما کارآفرین هستید یا قصد دارید در آینده کارآفرین شوید؟ باید از همین الان در جریان معضل شایع در گروه یعنی بی‌قرار بودن و کمبود استراحت قرار بگیرید. کارآفرینان به‌ندرت برای استراحت زمان پیدا می‌کنند. زندگی یک کارآفرین خیلی سریع می‌گذرد، تعهدات و ضرب‌العجل‌های بی‌پایان باعث استرس بیشتر آن‌ها می‌شود. اگر استراحت نکنید روی عملکرد و به تبع آن کسب‌وکار شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این شرایط شوروشوقتان کم می‌شود، مدام احساس خستگی می‌کنید و آن‌قدرها هم خوش‌بین نیستید و مشکلات سلامتی‌تان جدی خواهد بود.
خیلی مهم است که به عنوان یک کار‌آفرین بین زندگی خانوادگی و کاری‌تان تعادل برقرار کنید. نمی‌توانید مدام کار کنید، باید زمانی هم برای استراحت پیدا کنید. بنابراین در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که به کار‌آفرینان کمک می‌کند تا بتوانند به‌صورت موثر استراحت کنند.

      1. فرآیند کسب‌وکارتان را خودکار (اتوماتیک) کنید

باید درک کنید که نمی‌توانید به‌تنهایی همه کارهایی را که برای پیش‌رفتن کسب‌وکارتان نیاز است، انجام دهید. شما فقط یک نفر هستید. قابل درک است که در ابتدای شروع کسب‌وکار همه کارها را خودتان انجام دهید. اما در همان سطح هم به افرادی احتیاج دارید تا به شما کمک کنند فعالیت‌های کسب‌وکارتان را انجام دهید. زمان منبعی غیرقابل بازگشت است. این مسئولیت شماست که آن را به‌درستی به‌امور مختلف تخصیص دهید.
می‌دانم خیلی وسوسه می‌شوید همه کارهایی را که می‌توانید، خودتان انجام دهید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. من در گذشته همه فرآیندهای ریزودرشت کسب‌وکار را خودم مدیریت می‌کردم. این کار را تا زمانی که به معنای واقعی کلمه از بین رفتم، انجام دادم، بعد از این‌که خودم را بازاریابی کردم عاقلانه‌تر رفتار کردم. دو کاری را که باعث هدر رفتن وقتم می‌شد، به دیگران تفویض کردم. این‌کار باعث شد زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم شغلی‌ام به‌دست آورم. اجازه دهید دیگران در اداره کسب‌وکار به شما کمک کنند به این صورت برای استراحت زمان کافی پیدا می‌کنید.

      2. هنگام استراحت از حواس‌پرت‌کن‌ها اجتناب کنید

معمولا اجتناب از حواس‌پرت‌کن‌ها برای کار‌آفرینان کار بسیار دشواری است. اگر مغز شما در حال استراحت نباشد هرقدر هم که دراز کشیده باشید باز هم استراحت محسوب نمی‌شود. حواس‌پرت‌کن‌ها می‌توانند در اندازه‌ها و اشکال مختلف ظاهر شوند اما گونه‌ای از آن‌ها که بیشتر از همه، شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد همان حواس‌پرت‌کن‌های کوچکی هستند که ما آ‌ن‌ها را دست کم می‌گیریم. پیامک، تلفن و ایمیل حواس‌پرت‌کن‌های اصلی هستند. ممکن است مجبور شوید برای این‌که بهره‌وری زمان استراحت خود را حداکثر کنید گوشی تلفن همراه‌تان را خاموش کنید.

      3. به اندازه کافی و درست بخوابید

ممکن است خیلی مسخره بیاید اما این‌طور نیست. برای این که سالم بمانید تا کسب‌وکار خود را اداره کنید باید روزانه میزان مشخصی بخوابید. به‌طور میانگین هفت ساعت خواب در شبانه‌روز برای نگه‌داشتن ذهن‌ و بدن‌تان در وضعیت کاری مناسب ایده‌آل است. به همان اندازه که خواب مهم است چگونگی خوابیدن هم اهمیت دارد. در زیر مواردی را که به‌شدت توصیه شده‌اند، میخوانید: قبل از خواب همه وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید. به این دلیل که نور منتشر شده از لامپ یا صدای منتشر شده از رادیو و تلویزیون باعث می‌شود مغزتان در زمانی که باید استراحت کند هم فعال بماند. اگر نمی‌خواهید گجت‌های خود مانند تلفن همراه‌تان را خاموش کنید آن‌ها را در مکانی دور از محل خواب‌تان بگذارید.
روی صندلی نخوابید. بدن شما نیاز دارد روی یک تشک راحت بخوابید و از بالشی متناسب با بدن خود استفاده کنید. همیشه از تشکی استفاده کنید که ستون فقرات‌تان را تنظیم کند و آن‌قدر نرم و راحت هم باشد که به خواب شما کمک کند. این تشک‌های ارگونومیک فرقی نمی‌کند چقدر عالی باشند اما جوری طراحی نشده‌اند که تا ابد کار کنند. هر زمان که کهنه شدند آن‌ها را عوض کنید. قبل از خواب غذاهایی را که قند زیادی دارند، میل نکنید. همیشه تمایل شدیدی برای خوردن غذا قبل از خواب وجود دارد. اگر می‌خواهید چیزی بخورید از غذاهای که شکر زیادی دارند، اجتناب کنید. توصیه می‌شود از غذاهای حاوی پروتئین و چربی‌های سالم استفاده کنید.

      4. تعطیلات را در برنامه خود قرار دهید

استرس مزمن بدون استراحت شما را تحریک‌پذیر و کج‌خلق می‌کند، احتمال بیشتری دارد افسرده و مضطرب شوید و کمتر بتوانید به خواب عمیق فرو بروید. به‌این منظور شما باید تعطیلات را‌ به‌عنوان بخشی ضروری برای ایجاد تعادل در زندگی‌تان در نظر بگیرید. بعضی از مردم از رفتن به تعطیلات می‌ترسند زیرا گمان می‌کنند غیبت طولانی مدت روی کسب‌وکارشان تاثیر منفی می‌گذارد. اگر چه تا حدودی با آن‌ها موافقم اما همچنان توصیه می‌کنم به تعطیلات بروید. وقتی شما بهره‌وری خود را از دست بدهید یا بلایی سرتان بیاید روی کسب‌وکارتان تاثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین به تعطیلات بروید تا به شما کمک کند استرس‌تان را کاهش دهید و ذهن‌تان را برای بهره‌ورتر شدن آماده کند.

نوشته کی سی آگو

منبع: مجله همشهری

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله ۴ روش برای استراحت کارآفرینان تا از رمق نیفتند تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)