۵ روش عملی برای بهبود بهینه سازی کلیک‌ ها

بهینه سازی کلیک ها = افزایش رتبه سئو با توجه به اینکه بهینه سازی کلیک ها باعث افزایش رتبه سئو سایت می شود پس ما باید بصورت مستمر بهینه سازی کلیک ها را انجام دهیم. با هدف افزایش تعداد کلیک در صفحه نخست فهرست نتایج جستجوی گوگل می‌توانید از این ۵ روش استفاده کنید: 1- سؤال: سؤال‌ها در فهرست نتایج گوگل کلیک بیشتری را نسبت به سایر موارد دریافت می‌کنند. عناوین سؤالی ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند و در نتیجه، مخاطب به دنبال پاسخ سؤال بر روی نتیجه کلیک می‌کند. در سؤال از «آیا» استفاده نکنید. جوابی که برای این‌گونه […]

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

بهینه سازی کلیک ها = افزایش رتبه سئو

با توجه به اینکه بهینه سازی کلیک ها باعث افزایش رتبه سئو سایت می شود پس ما باید بصورت مستمر بهینه سازی کلیک ها را انجام دهیم. با هدف افزایش تعداد کلیک در صفحه نخست فهرست نتایج جستجوی گوگل می‌توانید از این ۵ روش استفاده کنید:

1- سؤال:

سؤال‌ها در فهرست نتایج گوگل کلیک بیشتری را نسبت به سایر موارد دریافت می‌کنند. عناوین سؤالی ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند و در نتیجه، مخاطب به دنبال پاسخ سؤال بر روی نتیجه کلیک می‌کند. در سؤال از «آیا» استفاده نکنید. جوابی که برای این‌گونه سؤالات وجود دارد، تک‌کلمه‌ای است. سؤالات خود را با «چرا» و «چگونه» آغاز کنید.

2- توضیحات متا:

توضیحات متا به نسبت عنوان می‌تواند تعداد کلمات بیشتری را در برگیرد. توضیحات متا درصد بسیار کمتری نسبت به عنوان بر روی تعداد کلیک کاربران تأثیر بر جای می‌گذارند. آمار منتشرشده توسط سایت backlinko نشان می‌دهد که واردکردن توضیحات متا تنها 6 درصد به بهینه‌ سازی کلیک‌ ها کمک می‌کند. این امر نشان می‌دهد که هر چند بتوانید از جملاتی بسیار عالی در آن استفاده کنید، حداکثر 6 درصد به بهینه‌ سازی کلیک‌ ها کمک می‌کنید. در نتیجه، بهتر است حساسیت زیادی بر روی این قسمت نداشته باشید و تنها تلاش کنید با کلمه کلیدی مورد نظر جمله‌ای را در بخش توضیحات متا بنویسید.

3- اسکیما

یکی از بهترین تمایزهای که می‌توانید برای خود در فهرست نتایج جستجوی گوگل ایجاد کنید، استفاده از اسکیما است. حتماً در گوگل مشاهده کرده‌اید که هنگامی که چیزی را جستجو می‌کنیم، با اطلاعات بیشتری از نتایج مواجه می‌شویم. به عنوان مثال، سؤالاتی در زیر برخی نتایج آمده است یا لینک‌هایی از آن نتیجه در زیر آن درج‌شده است که در بقیه نتایج، شاهد درج این لینک‌ها نیستیم. اسکیما موجب می‌شود تا نسبت به رقبای خود متمایز دیده شوید و توجه بیشتری را نسبت به خود جلب کنید.

در حقیقت، توجه افراد با استفاده از اسکیما به نتیجه جلب می‌شود و عنوان را مطالعه می‌کنند. گوگل از طریق اقدامات درون سایت این اطلاعات را به بازدیدکننده نمایش می‌دهد.

برای اینکه بدانید آیا در صفحه شما از اسکیما استفاده‌شده است یا خیر، کلمه Structured Data Testing Tool را در گوگل جستجو کنید و به اولین نتیجه بروید. کافی است URL دلخواه خود را در آدرس مورد نظر قرار دهید تا مشاهده کنید که آیا اسکیمای شما به درستی پیاده‌سازی شده است یا خیر.

4- احساسات در بهینه سازی کلیک ها !

احساسات را به عنوان خود اضافه کنید تا کلیک بیشتری دریافت کنید.

عناوینی که ترکیبی از جملات احساساتی هستند، نسبت به عناوینی که از این جملات استفاده نکرده‌اند، کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. برای اضافه‌کردن احساسات می‌توانید از کلمات زیر استفاده کنید:

  • رایگان
  • آسان
  • سریع
  • راز
  • تضمینی

با کلمات بالا جملات زیر را می‌توانیم برای عنوان سئو در نظر بگیریم:

  • چگونه در کمتر از یک ماه 5 کیلو به صورت تضمینی وزن کم کنیم؟
  • 10 راه آسان و تضمینی برای افزایش فروش
  • 5 راه سریع و رایگان برای تبلیغات انبوه

5- سال:

اضافه کردن سال به عنوان می‌تواند در افزایش تعداد کلیک کاربران بسیار مؤثر باشد. به 2 دلیل اضافه کردن سال به عنوان می‌تواند عاملی قدرتمند در این زمینه باشد:

  • بازدیدکنندگان آن مطلب را به‌روز می‌دانند.
  • به‌روزرسانی هر ساله آن می‌تواند به پیشرفت سئو آن صفحه کمک کند.

در صورتی که فردی به دنبال پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های سال می‌گردد، اضافه‌کردن سال به عنوان مقاله می‌تواند قدرت بسیار بالایی را از منظر مخاطب به عنوان شما ببخشد. به نمونه‌های زیر توجه کنید:

  • 10 لپ‌تاپ پرفروش و بررسی دقیق آن‌ها

حال می‌خواهیم سال و یا یک تاریخ را به عنوان مورد نظر اضافه کنیم:

  • 10 لپ‌تاپ پرفروش امروز ایران
  • 10 لپ‌تاپ پرفروش ایران [آپدیت در امروز]

در دو مثال بالا می‌توانیم نسبت به رقبای خود کلیک بیشتری را دریافت کنیم.

بهینه سازی کلیک ها بهتر است برای شروع هر دو هفته یک بار آغاز کنید.

این مطلب قسمتی از کتاب ماراتون سئو است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله ۵ روش عملی برای بهبود بهینه سازی کلیک‌ ها تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه سئو فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)