مشاهده رتبه الکسا و بهبود آن در سه گام

مشاهده رتبه الکسا یکی از کارهایی است که به شما کمک می‌کند اطلاعات مناسب در مورد وب سایت خود به دست آورید.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

رقابت کسب و کارهای آنلاین و وب سایت‌ها برای به دست آوردن رتبه اول در گوگل همیشگی است. مشاهده رتبه الکسا از مواردی است که به شما کمک می‌کند عملکرد وب سایت خود را بسنجید. با این کار می‌توانید محتوای هدفمند تولید کنید و در کسب بهترین رتبه گوگل موفق باشید. خط یک در این مقاله 3 گام برای مشاهده رتبه الکسا و بهبود آن بیان می کند.

پیش از هر چیز باید به یک سوال مهم پاسخ دهیم؛ رتبه الکسا چیست و هرچقدر بروزرسانی می شود؟ الکسا یکی از سیستم‌های امتیازدهی به سایت‌های مختلف است. این شرکت با توجه به پارامتر های بازدید کنندگان و چند پارامتر دیگر سایت‌های مختلف را رتبه بندی می‌کند. رتبه‌های معتبر الکسا باعث شده است که مدیران کسب و کارهای آنلاین از آن استفاده کنند. الکسا میانگین 3 ماه سایت شما را نشان می دهد. پس عددی که در انتها مشاهده میکنید نشان دهنده 3 ماه سایت شما است. برای اینکه بتوانید میزان رتبه دیروز را پیدا کنید از سایت alexarankcheck استفاده کنید.

در ادامه سه گام برای مشاهده رتبه الکسا و استفاده از این رتبه را بیان کرده‌ایم.

گام اول؛ وارد سایت الکسا شوید

خط یک توصیه می‌کند به صورت ماهانه برای مشاهده رتبه الکسا اقدام کنید.

الکسا اطلاعات کاملی در مورد عملکرد وب سایت به شما ارائه می‌دهد. اولین گام برای اطلاع از رتبه این است که وارد وب سایت الکسا به آدرس https://www.alexa.com/siteinfo?q= شوید. سپس در قسمت مربوطه باید آدرس وب سایت خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید نباید آدرس صفحات دیگر سایت خود را وارد کنید. من آدرس سایت خودم را به شکل زیر وارد کردم:

https:// khateyek.com

اطلاعات مرتبط با آن نمایش داده شود. به همین سادگی به رتبه سایت خود در الکسا دسترسی پیدا کردید. کمی که به پایین صفحه بیایید میزان رتبه در جهان و ایران نمایان می شود.

اکنون شما می‌توانید همه اطلاعات مورد نیاز را در الکسا ببینید. مشاهده آمار بازدید سایت ، صفحاتی که بیشتر از همه مشاهده شده‌اند، بازدیدهای مرتبط با جغرافیا و… از جمله اطلاعاتی است که الکسا در اختیار شما قرار می‌دهد.

پیش از اینکه به داده‌های الکسا توجه کنید، لازم است چند نکته در این رابطه بدانید.

  • رتبه الکسا بر اساس کابرانی که دارای نوار ابزار الکسا هستند، تعیین می‌شود. این کاربران همچنین باید بازدیدهای خود از هر سایت را ثبت کنند. این موضوع باعث می‌شود که فضای نمونه وب سایت الکسا محدود باشد.
  • اطلاعات الکسا میانگین زمان 3 ماه است.
  • سایت الکسا بازدیدهای مرتبط با کشورهای مختلف را نیز به شما نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان به آمار بازدید سایت های ایرانی دسترسی پیدا کرد.

گام دوم؛ تحلیل داده‌های الکسا

به کمک الکسا یک حرفه‌ای در کسب و کار آنلاین باشید.

گام بعدی در مورد رتبه الکسای وب سایت، این است که بتوانید داده‌های به دست آمده را تحلیل کنید. این کار برای بدست آوردن رتبه سایت در گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این کار ابتدا باید داده‌های ارائه شده در الکسا را بشناسیم.

  • رتبه‌بندی الکسا: در این قسمت که با عنوان «Country Alexa Rank» نشان داده می‌شود، می‌توانید مشاهده کنید که رتبه سایت در ایران و جهان چقدر است. در این قسمت نموداری را مشاهده می‌کنید که میزان صعود یا نزول شما در سه ماه اخیر را مشخص می‌کند.
  • تعامل کاربران: قسمت « Engagement » یکی از تأثیرگذارترین قسمت‌ها در سئوی وب سایت است. در این بخش می‌توانید مدت زمانی که کاربران در سایت شما سپری کرده‌اند، صفحاتی که مشاهده کرده‌اند و میزان تعامل آن‌ها با سایت را به دست آورید. این درصدها تأثیر به سزایی در شناخت مخاطبان و به دنبال آن تولید محتوای قدرتمند‌تر دارند.
  • الکسا اطلاعات مختلفی از کاربران در اختیار شما قرار می‌دهد. اطلاعاتی چون ملیت و جنسیت و این که چگونه وارد سایت شما شده‌اند.
  • از دیگر اطلاعات ارائه شده در الکسا، وب‌سایت‌هایی هستند که به سایت مورد نظر شما لینک داده‌اند. الکسا همچنین به شما نشان می‌دهد که کاربران بعد از وب سایت شما از چه سایت‌های دیگری بازدید کرده‌اند.

گام سوم؛ بهبود عملکرد با توجه به داده‌ها

با توجه به قسمت‌های قبل می‌توانید درک کنید که الکسا تا چه اندازه می‌تواند در افزایش آمار بازدید سایت‌ های ایرانی تأثیرگذار باشد. در گام سوم تنها کافی است با توجه به رتبه الکسا، عملکرد وب سایت خود را بهتر کنید.

از آن‌جایی که در الکسا فعالیت تمام کاربران بررسی نمی‌شود، برخی از افراد تصور می‌کنند که رتبه الکسا اهمیت زیادی ندارد. اما جالب است بدانید که این وب سایت در ایران بسیار فعال است. به همین دلیل می‌تواند اطلاعات مناسبی برای مقایسه به شما ارائه دهد.

برای بهود رتبه الکسا اگر بخوام تنها یک کار را به شما معرفی کنم آن هم تولید محتوای مستمر و عالیست. همین تولید محتوا باعث می شود میزان بازدید سایت شما افزایش یابد و رتبه کاهش پیدا کند.

نتیجه‌گیری

به همین سادگی شما توانستید رتبه سایت در ایران و جهان را در الکسا مشاهده کنید و آن را کاهش دهید. الکسا ابزار رایگانی است که به در بدست آوردن رتبه سایت در گوگل به شما کمک می‌کند. خط یک توصیه می‌کند همیشه به رتبه وب سایت خود در الکسا توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین عملکرد را به مخاطبانتان ارائه دهید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله مشاهده رتبه الکسا و بهبود آن در سه گام تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه سئو فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)