چگونه تغییر کلمات کلیدی را بدون کاهش رتبه انجام دهیم؟

تغییر کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند کلمات بهتری برای محتواهای قدیمی خود انتخاب کنید. این کار احتمال این که دوباره به صفحه‌های اول جست و جوی گوگل برسند را بیشتر می‌کند.

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

خط یک در این مقاله در مورد مبحث جدیدی صحبت می‌کند که کم‌تر به آن توجه شده است. آیا تا کنون به تغییر کلمات کلیدی محتواهای قدیمی خود فکر کرده‌اید؟ همه مدیران وب سایت‌ها با کلمات کلیدی آشنا هستند. شما هم حتما می‌دانید که برای به دست آوردن بهترین رتبه باید بهترین کلمات کلیدی برای سئو را انتخاب کنید. همیشه در مورد روش‌های مختلف انتخاب کلمه کلیدی صحبت شده است، اما کم‌تر به تغییر آن‌ها پرداخته‌اند. البته اگر آموزش رایگان سئو را مطالعه نکردید حتما این مقاله را بخوانید.

گام اول:

پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی برای جایگزین کردن

با آنالیز کلمات کلیدی در گوگل بهترین‌ ایده‌ها را گلچین کنید.

سیستم مدیریت وب سایت‌ها به استراتژی‌های متنوع و انعطاف پذیری بسیاری نیاز دارد. در واقع هماهنگ شدن با سلیقه مخاطبان و فاکتورهای مورد توجه در سئو است که باعث می‌شود وب سایت شما به جایگاه مورد نظرتان برسد.

این که بدانید رتبه کلمات کلیدی چیست و کدام یک از کلمات بیشتر سرچ می‌شوند، مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی باید به آن توجه داشته باشید. در ادامه روش‌هایی برای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل بیان کرده‌ایم.

  • توجه به پیشنهادات گوگل: می‌توان گفت ساده‌ترین راه‌ برای پیدا کردن بهترین کلمه، توجه به پیشنهادات گوگل است. پیشنهاداتی که در پایان صفحه جست و جو ظاهر می‌شوند.
  • از ابزارهای تحلیل وب سایت و بررسی کلمات کلیدی در گوگل مانند گوگل آنالیتیکس و keywordtools بهره بگیرید.

بهتر است همه‌ی کارها در این زمینه را به ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی نسپارید. محدود شدن به این ابزارها رقابت را برای شما سخت‌تر می‌کند؛ چرا که رقبای شما نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. تکیه بر خلاقیت و ایده‌های نوین در کنار آنالیز آن به کمک ابزارهای مختلف می‌تواند دو بال برای موفقیت شما در استفاده از بهترین کلمات کلیدی باشد.

گام دوم:

تغییر کلمات کلیدی

بعد از پیدا کردن، نوبت به تغییر کلمات کلیدی می‌رسد.

اکنون که کلمات کلیدی جدید را انتخاب کرده‌اید، باید آن را با کلمات قبلی جایگزین کنید. بدون شک برای این کار نیاز به ایجاد تغییرات جزئی در محتوا خواهید داشت. پیش از هر چیز کلمه کلیدی جدید را در عنوان سئو قرار دهید. سپس از آن در توضیحات متا استفاده کنید.

در مراحل بعدی باید به نکات کلمات کلیدی در سئو توجه داشته باشید. یعنی باید کلمات مورد نظر را به تعداد مناسب در متن تکرار کنید. چگالی متناسب واژه کلیدی از دیگر نکات مورد اهمیت در سئوی داخلی وب سایت شماست. چگالی به این معناست که چند بار کلمه کلیدی در مقاله تکرار شده است.

تغییر ساده‌ترین کاری است که می‌توانید برای بهبود رتبه کلمات کلیدی مورد استفاده در وب سایت خود انجام دهید. سعی کنید همیشه در حال به‌روزرسانی محتواهای قدیم و تولید محتواهای جدید برای سایت خود باشید.

نگران نباشید، گوگل می‌رقصد!

رقص گوگل باعث می‌شود همه سایت‌ها دیده شوند.

یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که هنگام تغییر کلمه کلیدی به وجود می‌آید این است که آیا این تغییرات باعث از دست رفتن رتبه‌ی وب سایت می‌شود؟ پاسخ این سوال، بر خلاف تصور بسیاری از مدیران وب سایت‌هاست. اگر تغییری در کلمات کلیدی ایجاد نکنید، ممکن است صفحه شما به مرور زمان رتبه خود را از دست بدهد.

الگوریتم google dance باعث می‌شود که تمام وب سایت‌ها فرصت دیده شدن داشته باشند. این الگوریتم به کمک سایر الگوریتم‌های گوگل مانند پاندا، پنگوئن و… وب سایت شما را بررسی می‌کند. به همین دلیل است که وب سایت‌هایی که در صفحه اول قرار دارند، بعد از مدتی تغییر می‌کنند. البته در صورتی که دیگر شایستگی لازم برای باقی ماندن در صفحه اول را نداشته باشند!

هنگام اجرای الگوریتم google dance به فعالیت مستمر خود ادامه دهید. اجازه دهید موتورهای جست و جو کار خودشان را انجام دهند. در صورتی که محتوای شما بهترین باشد، اطمینان داشته باشید که به زودی به صفحه های اول گوگل خواهد رسید.

نتیجه گیری

بررسی کلمات کلیدی در سئو و توجه به آن می‌تواند شما را به یکی از وب سایت‌های محبوب موتورهای جست و جو تبدیل کند! دستیابی به رتبه اول در زمینه مورد نظرتان کار سختی نیست. برای این کار تنها کافی است اقدامات ساده‌ای را به صورت مستمر انجام دهید. خط یک مجموعه‌ای است که راهنما‌یی‌های لازم در این زمینه را به شما ارائه می‌دهد.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله چگونه تغییر کلمات کلیدی را بدون کاهش رتبه انجام دهیم؟ تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه سئو فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)