چگونه در ۳ گام در فضای مجازی تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا در فضای مجازی کار آسانی است اما بعضی از شما دوستان آن را خیلی سخت میکنید. نکات بسیار ریزی را درگیر میکنید و تولید محتوا به عقب رانده می شود و کم کم این کار برایتان سخت خواهد شد. من در این مقاله ۳ گام ساده به شما معرفی میکنم که با پیاده سازی آن مطلب می توانید مطالب بسیار جذابی تولید کنید. منظور ما از تولید محتوا در فضای مجازی فقط مختص به اینستاگرام، تلگرام نیست. این ۳ گام برای وب سایت و شبکه های اجتماعی کاربرد دارد. گام اول: پیدا کردن ایده پیدا کردن در تولید […]

مدیر محتوا علی اکبر فرج
، آخرین آپدیت 1401/08/11

تولید محتوا در فضای مجازی کار آسانی است اما بعضی از شما دوستان آن را خیلی سخت میکنید. نکات بسیار ریزی را درگیر میکنید و تولید محتوا به عقب رانده می شود و کم کم این کار برایتان سخت خواهد شد. من در این مقاله ۳ گام ساده به شما معرفی میکنم که با پیاده سازی آن مطلب می توانید مطالب بسیار جذابی تولید کنید.

منظور ما از تولید محتوا در فضای مجازی فقط مختص به اینستاگرام، تلگرام نیست. این ۳ گام برای وب سایت و شبکه های اجتماعی کاربرد دارد.

گام اول: پیدا کردن ایده

پیدا کردن در تولید محتوای در فضای مجازی از نظر من ساده ترین کار ممکن است. خیلی از افراد در ایده وسواس بسیار زیادی دارند در صورتی که هیچ اشکالی ندارد که ایده تولید محتوا تکراری باشد. افراد خلاقی مثل استیو جابز و افراد معروف دیگر در زمانی رشد کردند رقیبانی داشتند و همگی بر سر یک ایده کار میکردند.

می خوام یک رازی را به شما بگویم: “بیان ایده از خود ایده ده برابر مهم تر است.” بیایید از همین الان تصمیم بگیرید که ایده های تکراری تولید محتوا در فضای مجازی را حذف نکنید و بیشتر روی بیان خود کار کنید تا به جذابیت محتوای خود بپردازید.

من در لیست زیر به ۴ ایده تولید محتوا پرداختم که می توانید از این لیست برای پیدا کردن ایده مناسب استفاده کنید:

  • بررسی نمونه کار بد و خوب

مثلا در موضوع “انتخاب کفش” می توان ۳ نمونه کار بد یا عالی را مورد بررسی قرار داد و در رابطه با آن مطلب نوشت

  • موفقیت یا شکست در انجام یک کار

اگر در کار خدماتی هستید این ایده می تواند سود زیادی به شما دهد. بعد از انجام یک کار موفقیت آمیز ۰ تا ۱۰۰ اتفاقاتی که برای شما در انجام ان کار رخ داد را برای بازدید کنندگان خود بنویسید و یا اگر در یک کاری شکست خوردید از تجربه خودتان بنویسید. مطمئن باشید که افراد مشتاقانه حرف های شما را می خوانند. همچنین با این کار اعتماد مخاطبین را افزایش داده اید.

  • فیلم

آیا فیلمی وجود دارد که بتوانید به کار خود ربطش دهید؟ حتما وجود دارد! مثلاکسی که شغلش فروش مبلمان است می تواند فیلمی بیابد که در آن از مبلمان جذابی استفاده شده و در رابطه با همان مبلی که در فیلم نشان داده شده برای مخاطبین صحبت کند.

  • کتاب های برگزیده

در زمینه کاری شما چه کتاب هایی تولید شده است؟ این کتاب ها را جمع آوری کنید و در رابطه با آن ها مطلب تولید کنید. کتاب ها می توانند خیلی خوب بازدید کننده را جذب خود کند.

گام دوم: عنوان جذاب در تولید محتوا در فضای مجازی

اولین چیزی که خواننده مشاهده میکند عنوان است. عناوین تولید محتوا در فضای مجازی ممکن است بصورت جمله کوتاه نوشته شود ولی باز هم ما آن را عنوان میگذاریم. پس منظور ما از عناوین جملات کوتاهی هستند که در اولین بازدید مخاطبان آن را میبینند. بعد از اینکه ایده را پیدا کردید باید عنوان جذابی برای آن پیدا کنید. مثلا در مرحله قبل من یک کتاب را انتخاب کردم و حالا می خوام راجع به این کتاب مطلبی بنویسم.

همانطور که گفتم ایده ممکن است تکراری باشد ولی عنوان را به هیچ عنوان نمی توان تکراری انتخاب کرد. باید انقدر جذاب باشد تا کاربران روی آن کلیک کنند و اگر در فضای مجازی منتشر می شود باید انقدر جذاب باشد که کپشن را بخوانند ولی تولید عنوان جذاب هم بسیار ساده است. من عنوان ساز را به شما پیشنهاد میکنم.

کافیست نام آن کتاب را در عنوان ساز قرار دهید تا بیش از ۲۰۰ عنوان در کمتر از ۲ ثانیه به شما تحویل دهد برای دریافت عنوان ساز روی همین کلمه کلیک کنید.

گام سوم: نوشتن محتوای جذاب

بعد از اینکه مشخص شد که می خواهید راجع به چه چیزی مطلب بنویسید موقع نوشتن مطلب رسیده است. برای نوشتن محتوای جذاب به این شیوه عمل کنید. آن محتوا را به ۱۰ قسمت تقسیم کنید. اگر از عنوان ساز استفاده میکنید کار ساده است. عنوان ساز طوری طراحی شده که این قسیم بندی را انجام داده است. مثلا

  • هفت تغییر کوچک که تفاوت زیادی با بازاریابی اینترنتی شما ایجاد میکند.
  • بیست منبع که شما را در بازاریابی اینترنتی بهتر می کند.
  • پانزده کار خنده دار در دیجیتال مارکتینگ
  • و ….

همانطور که میبینید این تقسیم بندی در عنوان قرار گرفته است که باعث می شود خوانندگان تمایل بیشتری به کلیک کردن داشته باشند. کافیست نسبت به ععدی که در عنوان نوشتید آن را در یک فایل ورد وارد کنید و محتوای مربوط به آن قسمت را بنویسید.

پس کار ساده است مثلا عنوان “بیست منبع که شما را در بازاریابی اینترنتی بهتر می کند.” را من انتخاب کردم یک فایل ورد باز میکنم و شماره بندی خودم را در آن میگذاریم از ۱ تا ۲۰ تک به تک منبع ها را مینویسم و در رابطه با این هر منبع سه یا چهار جمله مینویسم. شاید بیشتر وارد جزئیات هرکدام شوم. با این کار یک مقاله چند صد کلمه ای به سادگی نوشته شد.

نتیجه:

تولید محتوا در فضای مجازی کاری سخت بود اما با این ۳ گام مثل آب خوردن این کار انجام شد. ما در گام اول اول ایده خود را پیدا میکنیم در گام دوم با استفاده از عنوان ساز می توانید عناوین جذابی استخراج کنید و در گام سوم محتوای جذاب را مینویسید. کار به اتمام رسید شما از این پس می توانید در هر زمان که خواستید یک مقاله قدرتمند بنویسید ولی اگر می خواهید بیشتر یاد بگیرید می توانید آموزش بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

مطلب بعدی که باید بخوانم چیه؟
هم رسانی
آیا تجربه خوبی از خواندن این مطلب داشتید؟

بله

نه

ما در مقاله چگونه در ۳ گام در فضای مجازی تولید محتوا کنیم؟ تمام تلاشمان این بود که به شما کمک کنیم. ما اختصاصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنیم. من و تیمم آماده پاسخگویی به سوالات شما در کامنت ها هستیم.

به جای پر کردن فرم دیدگاه ها عضو سایت شو و دیگه فرمی پر نکن، همچنین از مزایای عضویت بهره مند میشی
بعد از ورود با جیمیل اتوماتیک به همین صفحه میای، پس نگران نباش :)